زارعی:

وضع آمریکا نشان‌دهنده شکست او در منطقه است

کارشناس مسائل منطقه گفت: از وضع آمریکایی‌ها در منطقه می‌توان دریافت کرد که آمریکا شکست خورده است و در نقطه مقابل او قدرت ایران دائما افزایش پیدا کرده است.

وصع آمریکا در منطقه نشاندهنده شکست او استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در نخستین نشست مسئولان بسیج شهرداری مراکز استان‌ها با اشاره به خصوصیات سردار سلیمانی گفت: یکی از خصوصیات بارز ایشان اعتقاد خالص به رهبری و امام راحل بود. ایشان معتقد بود که تنها رهبری مجسمه اسلام است و تجسم اسلام ناب در وجود رهبری است.

زارعی افزود: سردار سلیمانی عقل و حکمت رهبری را به طور خاصی مورد تأکید قرار می‌داد. شاید اغراق نباشد که بگوییم یک روز در میان ایشان با حضرت آقا در ارتباط بود. کسی با این حجم از ارتباطات با رهبر انقلاب، در جلسات می‌گفت در مدتی که من خدمت حضرت آقا رسیدم یک مورد نظر و دستوری را از رهبری نگرفتیم که پس از انجام آن احساس پشیمانی کنیم.

کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: سردار سلیمانی وارد هیچ میدانی نشد مگر اینکه با پرچم فتح بازگشت. زحمات شهید سردار سلیمانی و نیرو‌های قدس در تثبیت انقلاب اسلامی در داخل هم مسئله مهمی است. تشییع پیکر سردار سلیمانی را ببینیم که چه تأثیری بر انقلاب اسلامی گذاشت که حضرت آقا این تشییع را یوم الله نامیدند.

او درباره شرایط منطقه اظهار کرد: در ۲۰ سال اخیر آمریکایی‌ها هزینه‌های بسیاری کرده‌اند، به اقدامات مختلفی دست زدند، به طور مثال ادعایی که آقای ترامپ می‌کند و می‌گوید که ما ۷ تریلیون دلار هزینه کردیم، حدود ۴۰۰ هزار نیروی جدید نظامی وارد منطقه شده‌اند، ده‌ها پایگاه نظامی تاسیس و همچنین ده‌ها عملیات بزرگ انجام دادند؛ با این شرایط می‌بینیم که آمریکا در بسیاری از موارد ریسک کرد و تلفات زیادی هم داد. حیثیت آمریکا در اینجا در مورد آزمایش قرار گرفت، یعنی آمریکا با تمام حیثیت، نیرو و مال خود به میدان آمد و در این راه هیچ چیزی مانع آمریکا نبود.

کارشناس تحولات منطقه تصریح کرد: کسی که در فرودگاه کشور دیگر، مهمانان کشور را و فرمانده رسمی یک کشوره میزبان را به شهادت می‌رساند و می‌گوید من این کار را کردم، این به این معناست که دشمن ما هیچ مانعی برای اقدامات خود چه از نظر حقوقی و یا اخلاقی نمی‌بیند. انگار دنیا چک سفید امضا به آمریکا داده تا هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد.

زارعی گفت: از وضع آمریکایی‌ها در منطقه می‌توان دریافت کرد که آمریکا شکست خورده است و در نقطه مقابل او قدرت جمهوری اسلامی دائما افزایش پیدا کرده است. طبق ارزیابی‌هایی انجام شده سه و نیم میلیون نفر از مردم بغداد به خیابان ها آمدند و علیه آمریکا شعار دادند. بغداد ۵ میلیون جمعیت دارد که جمعه همین هفته سه و نیم میلیون جمعیت برای اعتراض به خیابان آمده بود. هر چیزی در منطقه علیه آمریکا یعنی به نفع ما است. امروز در ارزیابی‌های بین قدرت آمریکا و جمهوری اسلامی در عراق معلوم است که ایران در تمام زمینه‌ها در عراق دست بالاتری را نسبت به آمریکایی‌ها دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار