مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: پرونده نیروگاه برق شهید رجایی به علت بی توجهی به اخطار‌های داده شده و ملاحضات زیست محیطی در دادگاه در حال بررسی است.

عباس نژاد مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: نیروگاه برق شهید رجایی به علت افت فشار گاز در کشور به ویژه در استان مجبور به استفاده از سوخت مازوت صدر در صدی در نیروگاه بخار شد.

عباس نژاد افزود: این نیروگاه با توجه به اینکه مجبور است از سوخت مازوت استفاده کند باید ملاحظات زیست محیطی و استاندارد‌های خروجی دود کش را رعایت کند اما  با توجه به اخطار‌هایی که به مسئولان این نیروگاه داده شد به این موضوع  بی توجهی کردند.

عباس نژاد افزود: مسئولان این نیروگاه موظفند که یک برنامه زمان بندی شده برای کاهش آلودگی بدهند که عملا اتفاق نیفتاد.

او اضافه کرد: به علت همه این بی توجهی‌ها و اهمیت سلامت مردم مجبور به ارسال پرونده این نیروگاه به دادگاه شدیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گفت: هم اکنون مسئولان استان در حال پیگیری برای تامین گاز نیروگاه برق شهید رجایی هستند، اما فعلا موفق نشده اند.

عباس نژاد در باره آلودگی شهر آبیک هم گفت: این شهر به علت عوامل انسانی و طبیعی دچار آلودگی شده است و دو هفته پیش به عنو ان یکی از آلوده‌ترین شهر‌های کشور معرفی شد.

او اضافه کرد: سازمان محیط زیست برای آنکه میزان آلودگی شهر‌های استان را بسنجد یک سامانه در شهر قزوین و یک سامانه در آبیک راه اندازی کرده و سامانه سوم هم قرار است در الوند راه اندازی شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان درباره از کارافتادگی ایستگاه سنجش آلودگی آبیک گفت: وقتی میزان آلودگی بالا می‌رود بر روی فیلتر‌های این ایستگاه اثر می‌گذارد و باعث از کارافتادگی آن می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار