اپلیکیشن جامع خدمات مهاجرین افغانستانی با عنوان «آریانا افغان» عرضه شد

اپلیکیشن جامع خدمات مهاجرین افغانستانی با عنوان «آریانا افغان» جهت ارائه خدمات آموزشی، خدمات پرداخت و دیگر مسائل مربوط به مهاجرین عرضه شد

اپلیکیشن جامع خدمات مهاجرین افغانستانی با عنوان «آریانا افغان» عرضه شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اپلیکیشن جامع خدمات مهاجرین افغانستانی با عنوان «آریانا افغان» عرضه شد.

دکتر مجید کاشانی، بنیانگذار استارتاپ آریانا افغان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان داشت: این اپلیکیشن به منظور ارائه خدمات بهتر به مهاجرین بر پایه فناوری اطلاعات توسعه یافته است.

کاشانی محتوای آموزشی غنی این اپلیکیشن را از مهمترین ویژگی های آن  دانست و گفت: با توجه به سال ها جنگ و نزاع داخلی در افغانستان و مهاجرت تعداد زیادی از شهروندان این کشور به خارج، مهمترین چالش پیش روی جمعیت جوان افغانستان، فقر آموزشی است که ما سعی کرده ایم با توجه به اشتراکات فرهنگی و زبانی، بستری مناسب و گسترده را برای این عزیزان فراهم آوریم.

وی افزود: در این اپلیکیشن ضمن دسترسی به محتوای کتاب های درسی ایران و افغانستان در قالب فایل پی دی اف pdf تعداد زیادی تدریس را نیز بصورت ویدیویی بارگذاری کرده ایم که هر مشتاق تحصیلی در اقصی نقاط بتواند به فراگیری علم و دانش بپردازد.

کاشانی در خصوص امکان تحصیل اتباع افغان در ایران و اخذ مدرک معتبر از مدارس و دانشگاه های ایران گفت: خوشبختانه با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ کودک افغان نباید از تحصیل بازبماند، شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل کودکان افغانستانی در مدارس ایرانی مهیا شده است و در صورت اقامت قانونی والدین، فرزندان می توانند بدوت هیچ محدودیتی در مدارس ایرانی درس بخوانند، همچنین والدینی که مدارک اقامتی معتبر ندارند می توانند با تهیه کارت حمایت تحصیلی برای فرزندان، از امکانات تحصیلی کشور استفاده کنند که این موارد بطور کامل در اپلیکیشن آریانا افغان توضیح داده شده است.

وی در مورد بازماندگان از تحصیل نیز گفت: افرادی که دارای کبر سن هستند و از زمان مدرسه رفتن آنها گذشته است و نمی توانند در مدارس معمولی تحصیل کنند برای این افراد چندین راه پیش بینی شده است:

اول نهضت سواد آموزی؛ هر شخص بی سواد بین 10 تا 49 سال می تواند در کلاس های نهضت سوادآموزی شرکت و مدارک تحصیلی تا پایه ی ششم ابتدایی را اخذ کند. در اپلیکیشن آریانا افغان کلیه کتب نهضت سواد آموزی بصورت فایل قرار گرفته است که همراه با ویدیوهای آموزشی که توسط نهضت سوادآموزی ارائه شده است، عزیزان می توانند مراحل سواد آموزی را طی و مدارک مربوطه را اخذ کنند.

دوم مدارس شبانه: این مدارس در ساعات بعداز ظهر تشکیل می شود.

سوم مدارس آموزش از راه دور: اساس مدارس راه دور، کلاس های رفع اشکال و آزمون است که متقاضیان با مطالعه دروس و شرکت در کلاس ها و امتحانات مدرک را اخذ می نمایند.

چهارم شرکت در امتحانات جامع: وزارت آموزش و پرورشی برای مقاطع سوم ابتدایی، ششم ابتدایی و سوم متوسطه اول اقدام به برگزاری آزمون جامع می کند. که متقاضیان در صورت قبولی در این امتحانات مدرک آن پایه را دریافت کنند و نیاز به گذراندن همه ی پایه نیست.

دکتر کاشانی اضافه کرد: کیف پول الکترونیکی و خدمات پرداخت از دیگر امکانات این اپلیکیشن است؛ در حال حاضر امکان دریافت کارت بانکی برای اتباع وجود دارد به شرطی که کد فراگیر خود را به بانک عرضه کنند و از آنجا که بخش بزرگی از مهاجرین فاقد مستندات کافی قانونی هستند در صدد هستیم تا راهکارهایی برای این عزیزان عرضه کنیم.

کاشانی در راستای خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای اتباع نیز افزود: در حال رایزنی با سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران هستیم تا خدمات مربوط به نوبت دهی و موارد اداری مربوط به اتباع محترم افغان به شیوه ساده تری در اختیار این عزیران قرار گیرد و خدماتی نظیر نوبت صدور گذرنامه و تثبیت هویت و نکاح خط به سهولت عرضه شود.

کاشانی در پایان افزود: امیدوارم این اپلیکیشن آغازی برای خدمت رسانی به این بخش از جامعه باشد و بتواند در ساختن زندگی بهتر، مهاجرین را کمک کند.

وی بیان داشت: اپلیکیشن آریانا افغان علاوه بر اندوید مارکت های معتبر از طریق سایت www.aryanaict.ir قابل دسترس می باشد. در بخش تماس با ما، اطلاعات تماس قرار داده شده تا عزیزان در صورت بروز مشکل و یا سوال، با ما در تماس باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار