استاندار قزوین گفت: توانمندسازی اقشار ضعیف و کم درآمد را از اولویت‌های اساسی دولت است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در اولین همایش خیرین کارآفرین توانمندسازی اقشار ضعیف و کم درآمد را از اولویت‌های اساسی دولت خواند و گفت: با توانمندی مددجویان و بی‌نیازی آن‌ها به مستمری ماهانه نه تنها یک خودکفایی کامل محقق می‌شود، بلکه عزت و اعتماد فرد مددجو نیز ارتقا می‌یابد.

جمالی پور، مهم‌ترین موضوع در خودکفایی را هدایت‌گری در زمینه‌های مختلف اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز نقش کمیته امداد، هدایت گری در مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی است و با راهبرد مناسب در این خصوص می‌توان کارآفرینی و توانمندی را به شکل مطلوب محقق کرد.

جمالی پور با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در مسیر خودکفایی و کارآفرینی به کمیته امداد کمک کنند، گفت: اگر به ظرفیت‌های علمی کشور دقت کنیم، می‌بینیم که عمده افراد نخبه و توانمند از طبقات پایین جامعه هستند که با درک عمیق از معضلات اجتماعی به این جایگاه رسیده‌اند.

او خاطرنشان کرد: کمیته امداد باید به ظرفیت اقتصادی روستا‌ها توجه کند و بداند که در زمان‌های قدیم، روستا‌ها کارآفرین بودند و به عنوان مولد اقتصادی جامعه نقش آفرینی می‌کردند و اکنون نیز نیازمند احیا هستند.

انتهای پیام/ک



 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.