ویروس کرونا میزبانی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک را از چین گرفت

شیوع ویروس مرگبار کرونا در چین باعث شد این کشور از میزبانی مسابقات مقدماتی فوتبال بانوان، انتخابی المپیک توکیو کناره گیری کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرده است که کشور چین به دلیل شیوع ویروس کرونا از میزبانی مسابقات فوتبال بانوان انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو کناره گیری کرده است و این رویداد ماه آینده در سیدنی استرالیا برگزار خواهد شد.

دور نهایی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک توکیو ۲۰۲۰ در گروه B بانوان آسیا، ابتدا قرار بود بین روز‌های ۳ تا ۹ فوریه در شهر ووهان چین (مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا) برگزار شود، اما هفته گذشته به دنبال نگرانی درخصوص امنیت بازیکنان این بازی‌ها به شهر نانجینگ منتقل شد.

اکنون اتحادیه فوتبال چین (CFA) به طور کامل از میزبانی این مسابقات کنار کشیده است. فدراسیون فوتبال استرالیا (FFA) پیشنهاد میزبانی داد و اکنون قرار است این کشور میزبان این مسابقات باشد که در آن تیم ملی بانوان استرالیا، چین، چین تایپه و تایلند حضور دارند.

چین گفته است که بخاطر "وضعیت فعلی" ویروس کرونا که سرتاسر چین را درگیر کرده، تصمیم به کناره گیری گرفته است.

کریس نیکو، رئیس فدراسیون فوتبال استرالیا ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی مسابقات انتخابی المپیک گفت: امنیت کلیه بازیکنان، مسئولان و هواداران برای فدراسیون فوتبال استرالیا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما اطمینان داریم که می‌توانیم تورنمنت موفقی را اینجا در سیدنی برگزار کنیم.

فدراسیون فوتبال استرالیا گفت: جزئیات بیشتر در مورد برنامه مسابقات، زمان شروع و اطلاعات مربوط به بلیت فروشی و پخش به زودی اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا لژیونر‌های ایرانی لیگ فوتسال چین را تهدید نمی‌کند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار