لیبرمن: زمان رونمایی از معامله قرن مشکوک است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا برای کمک به پیروزی نخست‌وزیر این رژیم در انتخابات، رونمایی از معامله قرن را پیش از انتخابات قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد برنامه زمانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای رونمایی از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه در فاصله چند هفته مانده به انتخابات این رژیم بسیار شک برانگیز است.

لیبرمن گفت با توجه به اعلام طرح موسوم به معامله قرن در فاصله پنج هفته تا برگزاری انتخابات پارلمانی در اسرائیل، این اقدام برای بالا بردن شانس بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات دوم مارس صورت می‌گیرد.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونستی گفت ارائه این طرح، که مدتهاست در انتظار انتشار بوده است، نزدیک به زمان انتخابات به این معناست که قبل از رای گیری انتخاباتی، امکان بحث جدی در مورد آن وجود ندارد. رونمایی از چنین طرحی پنج هفته مانده به انتخابات بسیار مشکوک است. زمان ارائه این طرح امکان هر گونه بحث جدی و عمیق را در این باره از بین می‌برد.

لیبرمن همچنین نتانیاهو را به فرار به آمریکا برای بحث درباره این طرح صلح خاورمیانه متهم کرد. وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت نتانیاهو در تلاش است تا از وعده خود برای الحاق دره اردن به سرزمین‌های اشغالی اجتناب کند.

چند روز پیش، شبکه سیزده تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع در این رژیم بند‌هایی از طرح موسوم به معامله قرن را منتشر کرد و مدعی شد بر اساس این طرح قدس اشغالی به طور کامل تحت سیطره صهیونیست‌ها خواهد بود و نمایندگی فلسطینی‌ها در آن نمادین خواهد بود. بخشی از این طرح، بر تسلط کامل رژیم صهیونیستی بر قدس تاکید دارد و فلسطین نیز در این شهر نمایندگانی نمادین خواهد داشت. همچنین، اسرائیل به طور کامل بر منطقه غور الاردن (دره اردن) مسلط خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار