بیانیه دولت عراق درباره حمله راکتی به منطقه سبز بغداد

نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق دستور داد تحقیقات لازم برای مشخص شدن طرف مسئول در حمله راکتی به منظقه سبز و سفارت آمریکا در بغداد انجام شود.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق به نیرو‌های امنیتی دستور داد تحقیقات لازم را برای مشخص شدن طرف مسئول در حمله راکتی امشب به منظقه سبز بغداد، پایتخت عراق و سفارت آمریکا در این شهر انجام دهند.

عبدالمهدی بیانیه‌ای را درباره این حمله صادر کرد که در این بیانیه آمده است:

یکبار دیگر تجاوز به یک هیئت دیپلماتیک خارجی با سقوط موشک‌های کاتیوشا در محوطه سفارت آمریکا تکرار شد.

ادامه اینگونه اقدامات انفرادی و غیرمسئولانه برای کشور تبعاتی دارد و به زیان منافع عالی عراق و روابط آن با دوستان خود است.

تجاوز می‌تواند عراق را به میدان جنگ تبدیل کند، آن هم در زمانی که دولت اجرای قانون پارلمان برای خروج نیرو‌های خارجی را آغاز کرده است.

دولت بر پایبندی خود به حمایت و حفاظت از تمام اماکن دیپلماتیک و اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق این مهم براساس قانون تاکید می‌کند.

شامگاه امشب (یکشنبه) چندین راکت کاتیوشا، به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد، در منطقه سبز این شهر، اصابت کرد.

بر اساس گزارش‌ها دست‌کم ۴ راکت در نزدیکی ساختمان سفارت فرود آمده است. درپی این حملات صدای آژیرهای هشدار در منطقه سبز بغداد به صدا در آمده است.

المیادین نیز گزارش داد منابع امنیتی رسمی عراق حمله با راکت‌های کاتیوشا به منطقه سبز بغداد را تأیید و اعلام کردند این حمله خسارتی در پی نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشماس
۱۱:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
ای خداوند بزرگ به قول سد حسن نصرالله همشان را افقی کن اینها عمودی نمیروند
United States of America
Alireza
۰۲:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
با سلام نیروهای جبهه بین المللی مقاومت بازهم حماسه افریدند درود خدا بر شهیدان شجاع راه آزادی سپاه پاسداران امام حسین سپاه همیشه پیروز قدس شریف و همه برادران مجاهد عراق لبنان سوریه یمن این بهترین هدیه به مردم ایران بود افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۰۲:۴۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
این نشان از نبود غیرت در وجود . شما نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق است . مزدور نباشید . امریکا یا باید خارج شوند . یا باید خارجشان کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
برادران عراقی کار خودشان است مواظب. باشید گول نخورید
آخرین اخبار