محکومیت حمله راکتی به سفارت آمریکا از سوی رئیس پارلمان عراق

رئیس پارلمان عراق حملات مکرر به سفارت آمریکا در مرکز بغداد را محکوم کرد و گفت که چنین اتفاقاتی به وجهه کشور عراق آسیب می‌زند.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از السومریه نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا و منطقه سبز بغداد اعلام کرد حملات مکرر راکتی علیه سفارت آمریکا در مرکز بغداد پذیرفتنی نیست و رفتاری است که به وجهه عراق آسیب می‌زند و دولت و حاکمیت آن را تضعیف می‌کند.

وی افزود: «این حملات عملی متناقض با هنجار‌ها و توافق‌های بین المللی است و ادامه آن‌ها بدون بازدارندگی به ضرر منافع عالی عراق و روابط دیپلماتیک آن با دوستانش است و پیامد‌های جدی را در پی دارد که باید در این شرایط از آن اجتناب کرد.»

الحلبوسی گفت که با این قضیه که عراق به عنوان یک طرف درگیری و یا عرصه‌ای برای تسویه حساب‌های بین المللی باشد، مخالف است.

الحلبوسی افزود: «هرگونه حمله به نمایندگی‌های خارجی حمله به نهاد و منزلت دولت عراق است.» وی از سازمان‌های امنیتی عراق خواست تا با تعقیب قانونی و کشف عوامل این حملات، نقش خود را بر عهده بگیرند.

پیش‌تر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق به نیرو‌های امنیتی دستور داد تحقیقات لازم را برای مشخص شدن طرف مسئول در حمله راکتی امشب به منظقه سبز بغداد، پایتخت عراق و سفارت آمریکا در این شهر انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۶:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
اینکه آمریکا برای حاکمیت عراق پشیزی قائل نیست و هر کاری که بخواهد انجام می دهد چطور ؟به حاکمیت عراق آسیب نمی زند؟
آخرین اخبار