معاون وزیر کار:

نظام بانکی هنوز در رونق تولید ضعف دارد

شاه کرمی گفت: هنوز نظام بانکی ما به طور ۱۰۰ درصدی نتوانسته با شرایط تحریمی و تقویت تولید ملی کنار بیاید.

نظام بانکی هنوز در رونق تولید ضعف داردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حاتم شاه کرمی معاون روابط کار در برنامه حمایت از تولید ملی با اشاره هدف وزارت کار برای ایجاد تحرک در حوزه کسب و کار،  اظهار کرد: هیچ حرکتی پایدار نمی ماند مگر با زیر ساخت و پیوست فرهنگی. زیرساخت رونق تولید همان زیرساخت فرهنگی است که که صدا و سیما در رونق تولید اقتصاد مقاومتی خوب کار کرده است و مقام معظم رهبری در فرمایشات خود این امر را پیش بینی کرده که هدف دشمن ضربه زدن به اقتصاد کشور ماست و همه ما باید به تولید کنندگان کمک کنیم تا از این شرایط گذر کنیم.

او گفت اگر ما بتوانیم بحث مقاومت اقتصادی را با توجه به فرمایشات رهبری و همچنین توجه به ظرفیت داخل عملیاتی کنیم، از این شرایط می توان بیرون آمد.

شاه کرمی گفت: در کشور دو ضعف داریم: اول اینکه ما  هنوز شاهد بخشی نگری هستیم که باید در جهت اقتصاد مقاومتی آن را کنار بگذاریم و در این زمینه همه ارکان دولتی باید کمک کنند. دوم اینکه هنوز نظام بانکی ما بطور ۱۰۰ درصدی نتوانسته با شرایط کنار بیاید.
 
شاه‌کرمی به کسانی که در پویش ملی کار میکنند قولی داد و گفت: من قول می‌دهم یک رابطی را در حوزه معاونت خودم یا مدیر کلی که مرتبط با این موضوع است؛ معرفی کنم که در جلسات آن‌ها شرکت کنند تا در اثر آن نظرات افراد را پیگیری کنند.

او گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که امروز ظرفیت های خالی بسیار زیادی در کشور داریم که یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده از این ظرفیت هاست، اداره کل حمایت از مشاغل در سه جهت دراین زمینه کار می‌کند: اول بحث واحدهایی است که نیاز به اصلاح ساختار اقتصادی دارد این حمایت از وظایف این اداره کل است که ما در این جمع در کنار اصحاب تولید قرار داریم
 
شاه‌کرمی در پایان تشریح کرد:  دومین بحث بررسی واحدهای مشکل‌دار است که ما آمادگی داریم در کنار این دوستان در جهت رفع مشکلاتشان باشیم؛ موضوع آخر هم حمایت از شاغلین است ؛ برنامه وزارت کار تثبیت اشتغال و حمایت از شاغلین است اگر شاغلینی که در راستای اصلاح ساختار شغل خود را ازدست بدهند یا دچار آسیب شود تحت حمایت ما قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار