بیش از ۵ هزار توان جو مهابادی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۵ هزار توان جو بهزیستی شهرستان مهاباد مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

یوسفی مکری رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۵ هزار و ۳۳۷ توان جو در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۳۷ نفر به صورت مستمربگیر ثابت در آمدند.

او با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش این نهاد در حوزه‌های توانبخشی و امور اجتماعی زنان خودسرپرست و بدسرپرست از این سازمان مستمری دریافت می‌کنند، افزود: این تعداد از خدمات پیشگیری، توانبخشی، اجتماعی و توانمند‌سازی برخوردار هستند.

او با اشاره به پرداختی‌ها در زمینه مستمری این نهاد حمایتی، اضافه کرد: ۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان به یک‌نفره، ۷۲ هزار به ۲ نفره، ۸۵ هزار تومان به سه نفره، ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان به چهار نفره و ۱۲۰ هزار تومان به پنج‌نفره و به بالا پرداخت می‌شود.

یوسفی مکری در خصوص پرداختی‌ها در قالب معیشتی، گفت: ۱۰۸ هزار و ۵۵۰ تومان به یک‌نفره، ۲۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به دو نفره و ۲۸۹ هزار تومان به سه نفره و در نهایت تا ۵۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان به خانواده‌های پنج نفره به بالا پرداخت می‌شود.

او اظهار داشت: همچنین در حوزه اشتغال زایی و توانمندی سازی و مشارکت‌های مردمی، تا کنون ۱۷۰ نفر تسهیلات اشتغالزایی ثبت شده و تاکنون ۱۳۰ نفر تسهیلات را دریافت کرده اند و مابقی با تایید مراحل نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

یوسفی مکری همچنین از پرداخت حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ساخت بیش از ۲۰ واحد مسکونی مددجویی بهزیستی هم خبرداد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد تصریح کرد: تاکنون حدود ۵ میلیارد ریال خدمات به نیازمندان در این حوزه ارائه و کار‌های فرهنگی، تفریحی، توانبخشی، حرفه‌آموزی و یا خدمات فیزیوتراپی در مراکز روزانه به مددجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.