انسان سازی و ارزش‌های انسانی اولویت اول تئاتر

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی کشور گفت: تئاتر چیزی به جز اخلاق و مکارم اخلاق نیست و انسان سازی و ارزش‌های انسانی اولویت اول تئاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی کشور در مراسم گردهمایی فعالان تئاتر گروه‌های مسجد با اشاره به اینکه تئاتر چیزی به جز اخلاق و مکارم اخلاق نیست گفت: انسان سازی و ارزش‌های انسانی اولویت اول تئاتر است و تئاتر یابد درست اندیشیدن را به مردم بیاموزد.

او با اشاره به اینکه حمایت از تئاتر استان‌ها و شهرستان‌ها شعار اصلی مرکز هنر‌های نمایشی است افزود: مرکز هنر‌های نمایشی آماده حمایت از تئاتر‌های خوب استان‌ها است.

زارعی ادامه داد: اگر تئاتر خوبی در شهرستان‌ها تولید شود ما برای حمایت و دیده شدن آن، شرایط اجرای عمومی تئاتر را در تهران به همراه اسکان برای تولیدکنندگانش فراهم می‌آوریم.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی کشور با بیان اینکه تئاتر در ایران فقط متعلق به قشر خاصی است، اظهار کرد: محور تئاتر، انسان است و تئاتر‌های تولید شده باید برای افزایش آگاهی مردم و توسعه فرهنگی باشند.

او با بیان اینکه سال هاست که شعار تئاتر برای همه مردم در کشور داده می‌شود، اما تاکنون تئاتر ایران نتوانسته مورد استقبال همه اقشار جامعه قرار گیرد افزود: با اجرای تئاتر‌های مسجدی و آیینی سعی بر این است تا تئاتر به میان مردم بیاید.

زارعی ادامه داد: ۴ سال از شروع به کار دوباره جریان بچه‌های مسجد میگذرد و طی این سال‌ها با راه اندازی جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در پی کشف استعداد‌ها و نبوغ در استان‌ها هستیم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.