«بانک صادرات» بانک عامل سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب شد

مراسم امضای تفاهم‎نامه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با بانک صادرات امروز در وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت ارشاد درمراسم امضای تفاهم‎نامه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک صادرات با اشاره به سابقه همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این بانک گفت: آقای دکتر صیدی علاقه زیادی به حوزه کتاب دارند و در دوره جدید همکاری با بانک صادرات به عنوان بانک عامل در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، شاهد ارائه خدمات بهتری از این بانک در حوزه فرهنگ خواهیم بود.

وی ادامه داد: حوزه «اقتصاد فرهنگ» که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید بسیاری بر آن دارند، یکی از اولویت‎های معاونت فرهنگی در دوره جدید است؛ حمایت از فرهنگ نباید به صورت گلخانه‎ای باشد بلکه باید روی چرخه اقتصادی آن نیز تاثیرگذار باشد.

جوادی با اشاره به گردش اقتصادی فرهنگ عنوان کرد: فرهنگ، گردش اقتصادی خوبی را ایجاد کرده است و فرصت خوبی است تا این سیاست جنبه عملی‎تری به خود بگیرد. برای مثال تسهیلات اهل قلم بازخورد خوبی در میان اهالی فرهنگ داشت.

معاون امور فرهنگی ادامه داد: به هر دلیلی نوشتن، نیازمند حمایت اقتصادی است و همکاری با بانک صادرات می‎تواند آغازگر فصل جدیدی از همکاری‎ها باشد.

جوادی با تاکید بر شعار «ایران فقط تهران نیست» تصریح کرد: باید تلاش شود همکاری بانک صادرات با معاونت فرهنگی در استان‏ها دیده شود و این می‎تواند در قالب حمایت از نویسندگان و شاعران استانی باشد تا به رشد فرهنگی در خارج از پایتخت کمک کند.

وی ادامه داد:هر همکاری نیازمند مراقبت است و باید از مبتلا شدن آن به آسیب‏ها جلوگیری به عمل آید. البته این همکاری یک انحصار نیست و می ‏تواند به الگویی برای دیگر بخش‎ها تبدیل شود.

جوادی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با آغاز دور جدید فعالیت‎ها با بانک صادرات، بخشی از این کمک‏ها به طور مستقیم در یارانه دانشجویان و طلاب دیده شود تا به طور مستقیم کتاب در سبد کالای آن‏ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار