مدیرکل امور موزه‌های کشور:

چاپ کتاب یکی از بهترین راهکار‌های معرفی میراث فرهنگی است

کارگر گفت:ما نتوانسته ایم میراث فرهنگی را خوب معرفی کنیم اما چاپ کتاب یکی از بهترین راهکار‌های معرفی میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آفرین امامی مدیر پایگاه میراث جهانی کاخ گلستان در مراسم رونمایی از کتاب «شاهکار‌های هنر کتاب آرایی و مرقع سازی ایرانی» و راهنمای موزه‌های کاخ گلستان گفت:چند سال پیش کتابی به اسم «آلبوم خانه» برای من فرستاده شد و امید است وضعیت انتشار کتاب به گونه‌ای باشد که ما هم بتوانیم کتاب «شاهکار‌های هنر کتاب آرایی و مرقع سازی ایرانی» و راهنمای موزه‌های کاخ گلستان را منتشر کرده و در اختیار علاقه مندان قرار بدهیم.

او افزود:کتاب «آلبوم خانه» زینت بخش مهمانی‌های ما است.اگرچه در گذشته دشواری‌هایی برای همکاری کاخ گلستان و پژوهشگران بوده، اما تلاش می‌کنیم در آینده همکاری بیشتر و بهتری با پژوهشگران داشته باشیم.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور نیز از حضور در جمع دغدغه‌مندان فرهنگ، هنر و میراث فرهنگی ابراز خوشحالی کرد و گفت:هر گاه در جوامع جهانی از منظر فرهنگ، هنر و تمدن وارد شدیم جایگاه والایی داشتیم به گونه‌ای که تمام دنیا تاریخی بودن کشورمان را پذیرفته اند و اگرچه در برخی مباحث با ما مشکل دارند، اما در حوزه تمدن مخالفتی با ما ندارند.

او گفت:امروز برخی از دولتمردان ما در جایگاه فرهنگی، تاریخی و تمدنی کشور توجه چندانی به میراث فرهنگی ندارند. اگر امروز دولت از صندوق ذخیره ارزی اعتبار خاصی را به میراث فرهنگی اختصاص نمی‌دهد نتیجه عملکرد ما است. ما نتوانسته ایم میراث فرهنگی را خوب معرفی کنیم و چاپ کتاب یکی از بهترین راهکار‌های معرفی میراث فرهنگی است. امروز باید از انواع رسانه‌ها کمک گرفت تا میراث فرهنگی به بهترین نحو معرفی شود.

مدیرکل امور موزه‌های کشور کتاب آرایی را نشانه اهمیت کتاب در جامعه ایرانی دانست و اظهار کرد: هنرهایی، چون نقاشی و خوشنویسی در رابطه با کتاب شکل گرفته اند و اهمیتی که ما به کتاب می‌دادیم مظهر افتخار است. در گذشته بزرگترین افتخار برای یک پادشاه این بود که یک شاهنامه به سفارش او نوشته شود که به نام او در تاریخ ایران ماندگار شود.

کارگر گفت:به نظرم امروز میراث فرهنگی در کشور ما مهجور است البته وضعیت نسبت به سال‌های قبل بسیار بهتر شده است.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم گفت:خوشبختانه همه همکاران ما در کاخ گلستان‌ پژوهشگر هستند.آرزوی ما این است که موزه های زیادی در پهنه کاخ گلستان تا میدان مشق جای بگیرند و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار