میانگین بارش باران در سطح استان به ۱۹۰.۲ میلی‌متر رسید

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : از اول مهر تا هفتم بهمن، میانگین بارش باران در سطح استان به ۱۹۰.۲ میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره بلندمدت کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : میانگین بارش‌های سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۷۱.۶ میلی متر بوده ۴۹ درصد و نسبت به دوره بلندمدت هم که ۲۱۴.۳ میلی متر بوده ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او گفت : در سال زراعی جاری شهر ماهیدشت با ۲۵۶ میلی متر، گواور با حدود ۲۴۴ میلی متر و پاوه با ۲۳۶ میلی متر بارندگی، پربارش‌ترین نقاط استان بوده اند.

زوراوند گفت: قصرشیرین با حدود ۱۴۰ میلی متر و کنگاور با حدود ۱۷۰ میلی متر، کم بارش‌ترین نقاط استان در سال زراعی جاری بوده اند.

معاون اداره کل هواشناسی استان در ادامه میانگین بارش‌های امسال شهر کرمانشاه را نیز بیش از ۲۲۱ میلی متر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۰۰ میلی متر بوده ۲۶ درصد کاهش، ولی در مقایسه با دوره بلندمدت ۱۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

او گفت: آمار بارش‌های مناطق مختلف استان در سال جاری حاکی از کاهش بارندگی‌ها در همه نقاط نسبت به مدت مشابه سال قبل (اول مهر تا ۷ بهمن) است که بیشترین کاهش متعلق به پاوه و سومار با ۶۷ درصد و کمترین کاهش نیز مربوط به کرمانشاه با ۲۶ درصد است.

زوراوند از کاهش بارندگی اغلب نقاط استان نسبت به دوره بلندمدت نیز خبر داد و گفت: تنها شهر‌های کرمانشاه، سرپل ذهاب، حمیل و ماهیدشت نسبت به این دوره با رشد بارش روبرو بوده اند.

این مقام مسوول در ادامه به تداوم سرمای شبانه در نقاط مختلف اشاره کرد و گفت: امشب سنقروکلیایی و کنگاور با دمای هشت درجه زیر صفر سردترین شهر‌های استان خواهند بود، ضمن اینکه دمای کوزران نیز به منفی هفت درجه می‌رسد.

او دمای امشب شهر کرمانشاه را پنج درجه زیر صفر عنوان کرد و گفت: حداکثر دمای روزانه فردای مرکز اسیتان هم به ۱۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

زوراوند با بیان اینکه امشب به جز قصرشیرین و سومار، انتظار می‌رود دمای بقیه شهر‌ها به کمتر صفر درجه و سرپل ذهاب و ازگله به صفر درجه برسد، گفت: تا پایان هفته جاری کم و بیش دمای هوای اغلب نقاط استان منفی و زیر صفر خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار