در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی کشور؛

افتتاح طرح پایلوت فناوری عناصر خاکی و استراتژیک در البرز/ البرز در مسیر پیشرفت

طرح پایلوت فناوری عناصر خاکی و عناصر استراتژیک در البرز برای اولین بار در کشور با حضور معان علمی و فناوری ریئس جمهور، و وزیر صنعت معدن تجارت افتتاح شد.

افتتاح طرح پایلوت فناوری عناصر خاکی و عناصر استراتژیک در البرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، طرح پایلوت فناوری عناصر خاکی و عناصر استراتژیک در البرز برای اولین بار در کشور با حضور معان علمی و فناوری ریئس جمهور، و وزیر صنعت معدن تجارت افتتاح شد.

ملا طاهری ، مجری طرح عناصر نادر خاکی ایمیدرو  واقع در ساوجبلاغ گفت : این طرح برای اولین در مقیاس نیمه صنعتی در کشور با دانش فنی بومی و توان متخصصین داخلی راه ندازی شد.

ملاطاهری گفت : عناصرنادر که به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می شوند فرایند پیچیده ای برای استحصال آن نیازمند است که محققان ما موفق شدند با دانش بومی و به کارگیری جداکنندهای متنوعی این عناصر را فراوری کنند همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیازبرای جدا سازی این عناصر از سایر مواد هم به دست محققان داخلی ساخته شده است .

او گفت : عناصر نادر خاکی از موادپرمصرف در صنایع هایتک ، فرو آلیاژها ، آلیاژهای هایتک ، صنایع پتروشیمی ، کراکینگ ، باطری های خودروهای هیبریدی می باشد که در حال حاضر چین به عنوان بزرگترین تولید کنندگان این عناصر هشتاد در صد  دنیا را تامین می کند .

ملاطهری در ادامه افزود : کار تحقیقاتی برای استحصال این عناصر از سال نود و چهار  آغاز شده و فردا طرح پایلوت آن اجرایی می شود .

انتهای پیام/خ.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.