«لیزر مو» رشد مو‌های زائد بدن را متوقف می‌کند؟

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: لیزر مو به هیچ عنوان رشد موهای زائد بدن را برای همیشه متوقف نمی‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمدرضا رنجکش با بیان این‌که اصلاح موهای زائد بدن با روش‌های مختلفی امکان پذیر است، اظهار کرد: اصلاح مو از طریق اپیلاسیون، موم و استفاده از لیزر  از جمله روش‌های مطرح برای از بین بردن موهای زائد بدن است.

وی با تاکید بر این‌که لیزر، موهای زائد بدن را به طور کامل از بین نمی‌برد، افزود: دستگاه لیزر به عنوان آخرین تکنولوژی موجود در جهان برای از بین بردن موهای زائد بدن مطرح است ولی این به مفهوم از بین بردن و ریشه کن کردن موهای زائد بدن توسط لیزر نیست.

وی با بیان این‌که رشد موهای بدن به مسائل هورمونی ارتباط دارد، گفت: استفاده از دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد، نمی‌تواند تاثیری روی هورمون‌های بدن داشته باشد، لیزر تنها برای از بین بردن موهای موجود زائد بدن کاربرد دارد.

دکتر رنجکش ادامه داد: اگر زمینه‌ی هورمونی بدن برای رشد مو مستعد باشد، طبیعتا موی بدن دوباره رشد خواهد کرد ولی در غیر اینصورت رشد موهای زائد بدن زمان بر می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که استفاده از دستگاه لیزر باعث کند شدن روند رشد موهای زائد می‌شود، از آن به عنوان راهکار موثری در جهان و کشور ما یاد می‌شود ولی استفاده از دستگاه لیزر با کیفیت در این رابطه بسیار مهم است.

این متخصص پوست، مو و زیبایی با اشاره به اهمیت انتخاب نوع دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد، یادآور شد: برخی دستگاه‌های لیزر از لحاظ کیفیت ضعیف و برخی نیز قوی هستند، طبیعتا دستگاه‌های با کیفیت تاثیر زیادی روی  موهای زائد داشته و عوارض کم‌تری نیز دارند ولی قطعا دستگاه‌های ضعیف و بی کیفیت تاثیر کم و عوارض بیشتری روی بدن خواهند داشت.

وی بر استفاده از دستگاه‌های با کیفیت برای از بین بردن موهای زائد تاکید کرد و گفت: افراد باید بر حسب نوع پوست خود، در انتخاب دستگاه‌ لیزر بسیار دقت کنند.

وی با اشاره به استفاده‌ی غیرمجاز از دستگاه لیزر در اکثر سالن‌های زیبایی، گفت: لیزر موهای زائد در سالن‌های زیبایی قطعا با دستگاه‌های ضعیف و بی کیفیت چینی انجام می‌شود، ممکن است در ابتدای کار تاثیر خوبی داشته باشند ولی به مرور زمان عملکرد آن بسیار کاهش خواهد یافت؛ به طوری‌که اگر در آینده از دستگاه خوبی نیز استفاده شود، لیزر موها به خوبی انجام نخواهد شد.

دکتر رنجکش با اشاره به تولید لیزرهای خانگی توسط برخی شرکت‌ها، گفت: برخی از افراد با استفاده از لیزرهای خانگی موهای زائد خود را بدون مراجعه به متخصص در داخل خانه از بین می‌برند ولی عملکرد و انرژی این دستگاه‌ها بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: برای استفاده از دستگاه‌های قوی شرایط خاصی اعم از فضا و محیط مناسب و انرژی برق قوی لازم است؛ چرا که در غیر این صورت استفاده از دستگاه لیزر در شرایط نامناسب عوارض زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به عوارض استفاده از دستگاه‌های لیزر ضعیف توسط افراد غیر متخصص، افزود: استفاده از دستگاه لیزر ضعیف می‌تواند باعث سوختگی و لک در پوست شود.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستگاه لیزر موی زائد تا سطح پوست عمق نفوذ دارد و اشعه‌ی نور آن به غدد لنفاوی نفوذ نمی‌کند.

وی با بیان این‌که برخی از دستگاه‌های لیزر با پوست تماسی ندارند، افزود: در استفاده از دستگاه‌های لیزر مو نباید سطح دستگاه با پوست تماس داشته باشد ولی برخی دستگاه‌هایی که با سطح پوست بدن تماس دارند، امکان آلودگی به بیماری‌ها در آن‌ها بیشتر است.

وی با بیان این‌که افراد برای جلوگیری از عوارض دستگاه لیزر به مراکز مجاز مراجعه کنند،گفت:  اگر عمل لیزر مو به طور صحیح انجام شود، عوارضی برای فرد نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار