هواپیماهای نظامی آمریکا در سال گذشته بیش از ۷ هزار بمب در افغانستان پرتاب کرده اند

حملات هوایی آمریکا در افغانستان طی سال گذشته جان ۵۷۹ غیرنظامی این کشور را گرفته است.

هواپیماهای نظامی آمریکا در سال گذشته بیش از ۷ هزار بمب در افغانستان پرتاب کرده اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته در حالی یک هواپیما نظامی آمریکایی در افغانستان ساقط شد که بر اساس آمار‌های فرماندهی نیروی هوایی آمریکا، هواپیما‌های این کشور در سال گذشته میلادی بیش از ۷ هزار بمب در افغانستان پرتاب کرده اند.

بر اساس گزارشات، هواپیما‌های نظامی آمریکایی در افغانستان طی سال گذشته میلادی ۸ هزار و ۸۰۰ ماموریت انجام داده و بیش از ۷ هزار بمب بر سر مردم افغانستان ریخته اند.

سازمان ملل متحد نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ میلادی، بیش از ۵۷۹ غیرنظامی افغانستانی در پی حملات هوایی هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا جان خود را از دست داده اند.

این گزارش افزوده است که نظامیان آمریکایی بیش از طالبان در کشتار غیر نظامیان افغانستان مشارکت داشته اند.

قابل ذکر است که عصر روز گذشته یک هواپیمای نظامی آمریکا در ولایت غزنی سقوط کرد. گروه طالبان اعلام کرد که این هواپیما حامل تعداد زیادی از افسران اطلاعاتی آمریکا بوده و توسط این گروه ساقط شده است.

با این حال، سونی لگیت، سخنگوی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان ضمن تایید سقوط این هواپیما، ادعای طالبان مبنی بر دست داشتن در سقوط این هواپبما را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار