اسماعیلی در صحن مجلس:

علت استعفایم از مجلس پیشنهاد معاونت وزارت صمت است

نماینده سروستان گفت: علت استعفایم از نمایندگی مجلس پیشنهاد وزیر صمت برای تصدی معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارت خانه است.

علت استعفایم از مجلس پیشنهاد معاونت وزارت صمت استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش اسماعیلی نماینده سروستان در مجلس در توجیه علت استعفایش خود از نمایندگی مجلس گفت: علت استعفایم پیشنهاد وزیر صمت برای تصدی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت است.

او افزود: بنده لیسانس، فوق لیسانس و دکتری زمین شناسی را با گرایش معدن دارم و در سال ۱۳۸۰ دکتری این رشته را گرفته‌ام و همچنین در سال ۱۳۸۹ با کمترین فاصله موفق به اخذ درجه استاد تمامی یا پروفسوری در دانشگاه تهران شدم. امروز هم به عنوان استاد در این دانشگاه به عنوان حرفه اصلی ام فعالیت می‌کنم.

اسماعیلی گفت: پیش از حضور در مجلس یک بار به عنوان نفر سوم و باری دیگر به عنوان نفر هفتم دانشمندان جهان اسلام در علوم پایه با مجموع مقالات لیست شده در ISI معرفی شدم.

افزود: در مدتی که در مجلس حضور داشتم در هر ۲ دوره به عنوان رئیس کمیته صنایع معدنی کمیسیون صنایع و معادن، رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی، ناظر مجلس در شورای عالی معادن، رئیس دبیرخانه تعامل مجلس و دولت در بخش معدن و صنایع معدنی، رئیس سازمان نظام مهندسی معادن در ایران و همچنین در بخش‌های تخصصی مشغول فعالیت بودم.

اسماعیلی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش اظهار کرد: طی مسئولیتم پیشنهاد بنده دبیرخانه دولت و مجلس در بخش صنایع و معادن پذیرفته شد که مسئولیتش بر عهده من بود.

او گفت: تهیه نقشه راه صنایع معدنی ایران و برنامه چهارساله وزارت صمت از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ از برنامه‌های دیگرم بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: امروز این نقشه راه تنها نقش‌های است که می‌توانم بگویم در تمام وزارتخانه‌ها به شکل عملیاتی و مشخص وجود دارد.

نماینده سروستان تاکید کرد: آقای رحمانی، وزیر صمت زمان رای اعتماد خود اجرای نقشه راه یاد شده را به عنوان برنامه عملیاتی‌اش اعلام کرد و اکنون این مسئله آغاز شده است.

او با بیان اینکه نزدیک یک سال به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی معادن ایران مشغول هستم، گفت: در این مدت فعایت‌های بسیار ارزشمندی اتفاق افتاد و هرگز پیشنهاد مسئولیت به کسی ندادم و واسطه‌ای از سوی بنده وجود نداشته و رزومه‌ای هم ندادم.

آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در میان صحبت‌های نماینده سروستان که سخنرانی‌اش طولانی شده بود با مزاح گفت: آقای اسماعیلی مطمئن باشید که به استعفای شما رای می‌دهیم، کافیست!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار