یگانه بانوی دو عالم، اسوه صبر و تقوی

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در دو عالم نظیر ندارد.

یگانه بانوی دو عالمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بنا به قول قوی علمای شیعه  سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت دختر گرامی پیامبر اکرم (ص)، حضرت زهرای مرضیه، اسوه صبر و تقوی و ولایت مداری، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است.

این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران تعطیل رسمی است و این روز امسال مصادف است با ۹ بهمن ماه که در این روز کاروان غم در استان مرکزی راه اندازی می‌شود و مردم در عزای آن حضرت سوگواری و عزاداری می کنند.

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از نظر روش و منش یگانه بانوی دو عالم و دارای فضائل بسیاری می‌باشند و دریای بیکران کوثر است.

ایشان نقش زیادی در پیشبرد مسیر اسلام و تشیع بر عهده داشتند و در راه حمایت از ولایت و امامت به شهادت رسید.

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها اسوه کامل مادری و همسری نمونه برای زنان جهان است و زندگی کوتاه، اما پربرکت دخت نبی اکرم (ص) سراسر درس زندگی است.

حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است و این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است.

گرچه روایات تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) متفاوت است؛ اما میان علمای شیعه دو تاریخ مشهور و مقبول است: یکی هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) و دیگری نود و پنج روز بعد از رحلتان حضرت است و میان این دو تاریخ را ایام فاطمیه نامیده و این ایام را برای بانوی دو عالم عزاداری می‌کنند.

بنا به روایت هفتاد و پنج روز، سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل، را فاطمیه اوّل و بنا به روایت نود و پنج روز، سوم تا پنجم جمادی الثانی را فاطمیه دوم می‌نامند.

ایام فاطمیه در سال ۹۸ از روز پنجشنبه ۱۹ دیماه که اولین روایت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است و فاطمیه اول نامیده می‌شود شروع می‌شود و روز چهارشنبه ۹ بهمن اسفند ۱۳۹۸ برابر با روایت دوم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که فاطمیه دوم نامیده می‌شود تمام می‌شود.

شهادت بانوی دو عالم، امّ ابی‌ها حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها را به همه جهانیان تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.