مدیرکل بنیاد شهید قزوین :

ثبت خاطرات زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به پایان رسید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از پایان ثبت خاطرات و جمع آوری آثار زندانیان سیاسی قبل از انقلاب استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در آستانه ایام‌الله دهه‌فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ثبت خاطرات و جمع‌آوری آثار زندانیان سیاسی قبل از انقلاب استان با عنوان راویان فجر به پایان رسید.

او افزود: در این برنامه آزادگان سیاسی قبل از انقلاب ، سرگذشت و خاطرات زندگی خود به ویژه رخداد‌های دوران زندان در رژیم ستم‌شاهی را بیان کرده اند.

حقایق‌پور ادامه داد: علی‌رغم طولانی شدن ثبت خاطرات زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، این افراد با یادآوری شکنجه‌ها و مصایب دوران رژیم پهلوی، نحوه مبارزه انقلابیون و شکنجه‌هایی را که در طول دوران زندانی خود متحمل شدند، تشریح کردند.

او گفت: ثبت سرگذشت و خاطرات آزادگان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل جوان به ویژه نسل‌های متولد پس از پیروزی انقلاب می‌تواند دلایل و اهداف رهبران و مبارزان رژیم گذشته را به خوبی تشریح کند.

حقایق پور افزود: در میان زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی و با رأی بیدادگاه‌های رژیم ستم‌شاهی ۴ تن از زندانیان سیاسی استان به حبس ابد و بقیه آن‌ها نیز به زندان‌های طویل‌المدت محکوم شده بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی و سپری کردن سال‌ها از محکومیت، آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

استان قزوین دارای ۴۱ مبارز انقلابی است که در دوران رژیم پهلوی، تبعید و یا به حبس در زندان‌ها محکوم شده بودند که ۲۴ تن از آن‌ها به درجه جانبازی نایل و دو نفر نیز طی سالیان گذشته به لقاالله پیوسته‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.