لاوروف خواستار حضور میانجی‌گران بین المللی در مذاکرات معامله قرن شد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد گروهی از میانجی‌گران بین‌المللی می‌توانند در مذاکرات طرح موسوم به معامله قرن حضور داشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه می توانند به مذاکرات طرح موسوم به معامله قرن بپیوندند.

اشاره وزیر خارجه روسیه به گروهی متشکل از چهار نهاد سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه است که در مذاکرات روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به عنوان میانجی‌گر نقش دارند.

لاوروف گفت: بدون شک تمایل دارم که چنین طرحی توسط چهار نهاد میانجی‌گر بین المللی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، مکانیسمی که به ندرت در سال‌های اخیر بکار گرفته شده است.

او گفت در صورتیکه چنین معامله‌ای وجود داشته باشد، باید مواضع فلسطینی نیز در نظر گرفته شود.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود ما باید منتظر انتشار رسمی متن این توافق باشیم که امیدوارم علنی شود.

همزمان دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو تا پیش از اطلاع از محتوای این طرح درباره آن اظهارنظر نمی‌کند.

گروه‌های ملی و اسلامی در رام الله و بیره در کرانه باختری از تمامی فلسطینیان خواستند در روز اعلام طرح آمریکا که به اصطلاح برای حل و فصل مسئله فلسطین (موسوم به معامله قرن) است، در سراسر رام الله در راهپیمایی گسترده‌ای برای بیان خشم خود حضور پیدا کنند و یکصدا بگویند که معامله قرن هرگز اجرایی نخواهد شد و مردم فلسطین می‌توانند همانند توافق‌های سابق این توافق را نیز سرنگون کنند.

چند روز پیش، شبکه سیزده تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع در این رژیم بند‌هایی از طرح موسوم به معامله قرن را منتشر کرد و مدعی شد بر اساس این طرح، قدس اشغالی به طور کامل تحت سیطره صهیونیست‌ها خواهد بود و نمایندگی فلسطینی‌ها در آن نمادین خواهد بود. بخشی از این طرح، بر تسلط کامل رژیم صهیونیستی بر قدس تاکید دارد و فلسطین نیز در این شهر نمایندگانی نمادین خواهد داشت. همچنین، رژیم صهیونیستی به طور کامل بر منطقه غور الاردن (دره اردن) مسلط خواهد بود.

قرار است امروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از طرح ابداعی خود برای به اصطلاح صلح خاورمیانه رونمایی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار