مدیرکل میراث فرهنگی لرستان:

حرکت قطار گردشگری لرستان در دهه فجر از سر گرفته می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: حرکت قطار گردشگری این استان در دهه فجر از سر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، همزمان با دهه مبارک فجر قطار گردشگری لرستان حرکت خود را از سر خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه سوت قطار گردشگری استان از ۱۸ بهمن بار دیگر به صدا در می‌آید، افزود: در این حرکت یک روزه، مسافران از تهران به مقصد لرستان و بازدید از ۱۴ ایستگاه می‌توانند از جاذبه‌های زیبای این مسیر ریلی در غرب کشور لذت ببرند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان لرستان، بیان کرد: با ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، غذاهای سنتی و اجرای موسیقی محلی لرستان در طول مسیر در کنار بازدید از جاذبه‌های بکر و دیدنی در راستای رضایت مردم و گردشگران، تلاش شده است.

قاسمی با بیان اینکه ۹ اسفندماه نیز حرکت دوم این قطار گردشگری در لرستان انجام می‌شود، بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت راه آهن و شرکت حامی گشت گهر به عنوان مجری این قطار و همچنین استقبال گسترده مردم برای استفاده از آن در ایام نوروز، همه روز از ۲۹ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه شاهد حرکت قطار گردشگری لرستان خواهیم بود.

او گفت: قطار گردشگری استان از ابتدای سال ۹۸ حرکت خود را آغاز کرد اما با توجه به سیل فروردین ماه و تخریب بخشی از زیرساخت‌ها از جمله مسیر ریلی در منطقه لرستان چند ماه متوقف شد که در حال حاضر با پیگیری‌های اداره کل میراث فرهنگی و تلاش شرکت راه آهن و شرکت حامی گشت گهر برای استفاده از عموم مردم آماده شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.