دانستنی‌های فضا؛

تعداد ساکنان سیاره مریخ تا ۵۰ سال آینده چقدر خواهد بود؟

به صورت تئوری، ۱۰۰۰ فضاپیما می‌توانند حدود ۱۰۰ هزار نفر را زمانی که دو سیاره زمین و مریخ در نزدیکی یکدیگر قرار دارند انتقال دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک مدیرعامل بلندپرواز در توئیت جدیدی که فرستاده است از برنامه‌های خود برای سکونت انسان‌ها در مریخ خبر داده است.

او در توئیت خود به اشتراک گذاشت؛ به صورت تئوری، ۱۰۰۰ فضاپیما می‌توانند حدود ۱۰۰ هزار نفر را زمانی که دو سیاره زمین و مریخ در نزدیکی یکدیگر قرار دارند به سیاره سرخ ببرند. و این هدف ما است.

برنامه ماسک برای ترک این فضاپیما‌ها از مدار زمین در یک بازه زمانی ۳۰ روزه است، یعنی زمانی که پس از هر ۲۶ ماه فاصله زمین و مریخ به مقدار ایده‌آل می‌رسد.

زمانی که یکی از کاربران از او پرسید به عبارت دیگر تا سال ۲۰۵۰ یک میلیون انسان ساکن مریخ خواهند بود. پاسخ ماسک یک بله ساده بود.مریخ

به گفته ماسک برای ایجاد زیستگاه‌های انسانی در مریخ به حجم محموله بسیار زیادی نیاز است. او در توئیت خود نوشت «برای این که امکان حیات در مریخ فراهم شود چندین مگاتن محموله باید سالیانه به آن جا برده شود.»


بیشتر بخوانید:انبساط جهان به وسیله انرژی مرموز کهکشان‌ها


 به طور کلی فضاپیماها  در هر پرواز می‌تواند بیش از ۱۰۰ تن محموله با خود حمل کنند، طبق محاسبات ماسک «هر ده فضاپیما می‌تواند سالیانه یک مگاتن را با خود به مدار مریخ ببرد.»سیاره مریخ

بدون  تردید رسیدن انسان‌ها به این سیاره به معنای کار‌های زیاد دیگری است که باید انجام شود. ماسک در توئیت خود می‌گوید «کار‌های زیادی وجود خواهد داشت که باید روی مریخ انجام داد!»

انتهای پیام/ 

برچسب ها: فضا پیما ، سیاره سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار