نوانمایش فاطمی درهای کج در اراک

نوانمایش درهای کج به مناسبت ایام فاطمیه در شهر اراک در حال اجراست.

نوانمایش درهای کج در اراکبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س) و به همت بنیاد نشر معارف علوی، نوانمایش درهای کج در کانون فرهنگی امام علی (ع) شهر اراک به روی صحنه رفته است.

نویسنده متن، یاسین حجازی و کارگردان، سید وحید میریونسی هستند و کار با تهیه کنندگی  نیما حسینی خو در قالب گروه هنری اسماء وابسته به بنیاد نشر معارف علوی، از تاریخ هفتم لغایت دهم بهمن ماه ۱۳۹۸ در هشت سانس به روی صحنه خواهد رفت و بیش از یکصد و سی نفر از عوامل فنی، هنری و اجرایی در این پروژه دخیل هستند.

طبق برنامه ریزی انجام شده سانس اول ساعت ۱۵ و سانس دوم ساعت ۱۸:۳۰ در کانون فرهنگی امام علی (ع) واقع در خیابان امام خمینی (ره) شهر اراک، اجرا خواهد شد که طبق تجربه سالیان گذشته پیش بینی می شود مورد استقابل شایسته بیش از پنج هزار و پانصد نفر از مردم ولایتمدار و هنر دوست شهر اراک در مجموع چهار روز اجرای نمایش قرار خواهد گرفت.

با تدابیر اندیشیده شده در خصوص ارائه بلیط، در کنار امکان رزرو رایگان اینترنتی در سایت تیوال ( پایگاه تخصصی ارائه بلیط تئاتر ) و ربات تلگرامی مختص به این نمایش، همچنین نسخه چاپی بلیط این نوانمایش به صورت رایگان از خیابان امام خمینی(ره)، روبه روی سالن ۲۲ بهمن، کانون فرهنگی امام علی(ع) قابل دریافت می باشد.

علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های دریافت بلیط رایگان، سایر فعالیت های بنیاد، دریافت اطلاعات تکمیلی و مستندات تاریخی متن نمایش به وب سایت بنیاد به آدرس www.bnma.ir و یا درگاه های اطلاع رسانی بنیاد نشر معارف علوی در شبکه های اجتماعی با شناسه @bnma_ir مراجعه و یا با روابط عمومی بنیاد به شماره ۰۹۳۷۳۳۶۳۷۴۱ تماس حاصل فرمایند.

در های کج بر اساس ماجرایی واقعی به رشته تحریر درآمده و راوی این ماجرا جناب سلمان فارسی است. حکایت شخصیت اصلی داستان به همراه دیگر وقایع تاریخی سعی در ترسیمی واقع گرایانه از روز های تاریک پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص) دارد. گرچه سعی شده است این واقعیات تلخ تاریخی با زبان هنر برای مخاطبان ملموس تر جلوه نماید. ام فروه شخصیت اصلی داستان می باشد که به دلیل حمایت از اهل بیت شهید می شود. این نوانمایش با نورپردازی ها و دکور زیبا سعی در بازآفرینی روزهای تاریک بعد از رحلت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) دارد. شیوه متفاوت اجرای این نمایش تاثیرگذاری بیشتری در مخاطب ایجاد می کند.

این نوانمایش تلفیقی از مداحی، روضه خوانی، اجرای نمایش، گروه موسیقی و دکلمه است.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: ایام فاطمیه ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.