استرالیا اولین نسخه ویروس کرونا در خارج از چین را تولید کرد

منخصصان استرالیایی توانستند برای اولین بار، نسخه ویروس کرونا را در خارج از چین بازسازی کنند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،متخصصان استرالیایی توانستند برای اولین بار، ویروس کرونا را در خارج از کشور چین بازسازی کنند که به عنوان یک دستاورد مهم شناخته می‌شود.
این کشف با این امید که ممکن است به تلاش‌ها برای تشخیص و درمان ویروس کمک کند، با سازمان بهداشت جهانی (WHO) به اشتراک گذاشته خواهد شد.

محققان در یک آزمایشگاه تخصصی در ملبورن استرالیا توانستند یک نسخه ویروس کرونا برگرفته از یک بیمار آلوده را بازسازی کنند. یکی از متخصصان در این باره گفت: ما سالهاست که برای چنین حادثه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم، به همین دلیل است که توانستیم خیلی سریع به جواب برسیم.

به گفته پزشکان، این نسخه می‌تواند به عنوان یک "ماده کنترلی" برای آزمایش استفاده شود و یک تغییر دهنده بازی برای تشخیص خواهد بود.
این کشف می‌تواند همچنین یک آزمایش تشخیص سریع ویروس در افرادی باشد که علائمی از بیماری را نشان نمی‌دهند. سازمان بهداشت جهانی گفته هنوز مشخص نیست که آیا این ویروس پیش از بروز علائم، مسری است یا خیر.


بیشتر بخوانید: آمار قابل تامل مبتلایان کرونا در قیاس با سارس


آزمایش آنتی بادی به متخصصان کمک می‌کند تا بیماران مظنون را مورد آزمایش قرار دهند، بنابراین می‌توان تصویری دقیق‌تر از میزان گسترده ویروس و به تبع آن، میزان مرگ و میر واقعی به دست آورد. همچنین به ارزیابی اثربخشی واکسن‌های آزمایشی نیز کمک می‌کند.

در روز‌های اخیر، با وجود تلاش متخصصان، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین به سرعت در حال افزایش است. مقامات چینی اقدامات گسترده‌ای را برای خاموش کردن مؤثر ووهان در استان هوبئی، به عنوان منشاء ویروس و شهر‌های اطراف انجام داده‌اند.

دانشمندان در چین نیز ویروس را بازسازی کرده و توالی ژنوم آن را به اشتراک گذاشته‌اند، اما خود ویروس نیست. از آنجا که شیوع این بیماری موجب جان باختن ۱۳۲ نفر در چین و مبتلا شدن بیش از ۶۰۰۰ نفر شده است، تبدیل به یک دغدغه جهانی شده است.

حداقل ۴۷ مورد در ۱۶ کشور دیگر، از جمله در تایلند، فرانسه، ایالات متحده و استرالیا تأیید شده است. تاکنون هیچ تلفاتی در خارج از چین گزارش نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار