شتر‌های سرگردان؛ کابوس جان و جاده‌های شرق هرمزگان

حضور شترهای سرگردان در جاده های هرمزگان به نوعی خود موجب آسیب های جدی جانی و مالی برای اهالی این استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، وجود شتر‌های سرگردان در شرق استان هرمزگان رانندگی در جاده‌های این منطقه را بسیار خطرناک کرده و هر لحظه امکان دارد رانندگان با سدی محکم به اسم شتر سرگردان برخورد کنند و آسیب‌های جدی ببینند.

در ماه‌های گذشته تصادفات و تلفات ناشی از این تصادفات در شرق هرمزگان و خصوصا در حوزه شهرستان‌های میناب، سیریک و جاسک افزایش یافت و چندین نفر بر اثر تصادف با شتر جان خود را از دست دادند.

در تازه‌ترین مورد شب گذشته جوانی اهل یکی از روستا‌های شهرستان میناب در اثر تصادف با شتر سرگردان جان خود را از دست داد تا بار دیگر مردم این دیار داغ جوان بر دلهایشان بنشیند.

فرماندار شهرستان میناب با تایید این خبر اظهار داشت: متاسفانه این حادثه در منطقه بندزرک میناب به وقوع پیوست و یک دستگاه پژو با یک نفر شتر تصادف و راننده جوان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

او افزود: متاسفانه مسئله شتر‌های سرگردان در شرق هرمزگان همچنان قربانی می‌گیرد و تا زمانی که صاحبان این شتر‌ها با دستگاه‌های متولی همکاری نکنند این تصادفات وجود خواهد داشت.

شترهای سرگردان کابوس جان و جاده های شرق هرمزگان

محمد احمدی گفت: دو راهکار مهم علاوه بر پلاک کوبی و نصب شب رنگ بر روی شتر‌ها می‌تواند میزان تصادفات را کاهش دهد، راهکار نخست همکاری صاحبان شتر‌ها و سازمان جهاد کشاورزی و ساخت مکان‌های خاص برای چرای این حیوانات سرگردان و راهکار دوم نیز در صورتی که صاحبان شتر‌ها همکاری نکنند جمع آوری شتر‌های سرگردان و ذبح این حیوانات است.

این در حالی است که دستگاه قضایی استان نیز چندی پیش و با وقوع چندین حادثه و قربانی شدن چند نفر در مسیر جاسک و سیریک  وارد صحنه شد و دستگاه‌های اجرایی استان را مکلف به ساماندهی این احشام کرد.

اما گویا این ورود دستگاه قضایی از سوی مسئولان و متولیان ساماندهی احشام سرگردان عملی نشده و در نتیجه اخبار هولناک تصادف با شتر همواره در اخبار رسانه‌ها انعکاس می‌یابد.

یکی از همسایگان جوانی که شب گذشته بر اثر تصادف با یک نفر شتر جان خود را از دست داد اظهار داشت: این جوان ۲۲ سال سن داشت و در تصادف با شتر در منطقه آبنمای کرگان و پیش از رسیدن به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

او افزود: منطقه شرق هرمزگان دام شتر زیاد وجود دارد، اما بعلت عدم ساماندهی و درج شبرنگ به طور روزانه شاهد وقوع تصادف انسان و شتر هستیم.

عقیل نصیرایی گفت: خیابان‌های این منطقه یک باند دو طرفه و خطرناک است که حضور شتر‌ها نیز بر میزان خطرناکی راه‌ها افزوده به نحوی که بیشتر اهالی این مناطق جرات نمی‌کنند در شب در این جاده‌های ناایمن رانندگی کنند.

به نظر می‌رسد وجود شتر‌های سرگردان در منطقه شرق هرمزگان در حالت هشدار و بحرانی قرار دارد و از این رو بایستی مسئولان و متولیان امر با سرعت عمل و اولویت قرار دادن حفظ جان انسان‌ها راهکاری عملی برای پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی اتخاذ و اجرا کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.