سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

رسیدگی به مشکلات سیلزدگان سیستان و بلوچستان در اولویت است

کشاورز گفت: رسیدگی به مشکلات کشاورزان سیلزده در اولویت است، بر اساس برآورد اولیه سیلاب در این استان هفت هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال به بخش کشاورزی آسیب وارد کرد.

رسیدگی به مشکلات سیلزدگان سیستان و بلوچستان در اولویت استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان در شهرستان فنوج اظهار داشت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیل بخش کشاورزی ۱۵ شهرستان این استان دچار آسیب جدی شد.

او  ادامه داد: بیشترین خسارت سیلاب به مزارع و باغات بویژه باغات میوه‌های گرمسیری به مساحت ۷۶۰۰هکتار، اراضی زراعی در گستره ۲۷ هزار و ۶۰۰ هکتار، تلف شدن هفت هزار و ۳۳۲راس دام سبک و سنگین، تخریب ۱۴۶۸حلقه چاه، چاهک و ۵۴۰رشته قنات، ۱۲۰۸ واحد دامداری، ۹۶۲ کلنی زنبور عسل، ۶ واحد مرغداری، ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب، ۲۲۰ مورد بند سار حفاظتی مزارع و آبخیزداری، سیستم‌های نوین آبیاری در سطح چهار هزار و ۳۹۵ هکتار، ۱۰۲ کیلومتر لوله انتقال آب،۳۱۹ کیلومتر کانال و ۱۶۱ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع بوده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در همان ساعات اولیه بروز سیلاب با راه‌اندازی ستادی نسبت به تشکیل ۲۶ تیم دامپزشکی و اعزام به مناطق سیلزده و ۷۳۹ تن نهاده دامی رایگان شامل ذرت سیلاژ شده، دانه ذرت، جو و کنسانتره بین سیل زدگان منطقه توزیع شده است.

او  افزود: همچنین این نهاد برای احیای منابع آبی تاکنون ۲۲ کیلومتر لوله انتقال آب هفت هزار پاکت سیمان تهیه و به مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال کرده است.

 سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به همراه شماری از معاونان این وزارتخانه در سفر ۲ روزه به سیستان و بلوچستان علاوه بر بازدید از طرح آبیاری با لوله به ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان امروز از مناطق سیلزده جنوب این استان دیدن کردند.

بارندگی‌های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد کرده است.

سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه ۲۹ درصد، مسکن ۲۵ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، شهرداری ۱۰ درصد، آب و فاضلاب هفت درصد و به سایر بخش‌ها درصد کمی خسارت وارد کرده است که

۶۷۸ تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته‌اند.

بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است که منجر به افزایش ۱۹۹ درصدی حجم آب پشت سدها استان شده است.

۱۴شهرستان سیستان و بلوچستان در حوزه بحرانی سیل قرار داشت و هزار و ۵۴۲ روستا نیز تحت تاثیر این سیلاب بودند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار