درخواست خلبان‌های آمریکایی برای توقف پرواز‌ها به چین در پی شیوع ویروس کرونا

اتحادیه خلبان‌های آمریکایی توقف همه پرواز‌های ورودی و خروجی به چین را در پی شیوع ویروس مرگبار کرونا درخواست کرد.

درخواست خلبان‌های آمریکایی برای توقف پرواز‌ها به چین در پی شیوع ویروس کرونابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، اتحادیه خلبان‌های خطوط هوایی آمریکا طی دادخواستی خواهان توقف همه پرواز‌ها به چین به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا شد. این ویروس تاکنون به مرگ بیش از ۲۰۰ نفر در چین منجر شده است.

"انجمن خلبان‌های متحد" این دادخواست را در دالاس در ایالت تگزاس تنظیم کرده و خواستار توقف همه پرواز‌ها به چین شد.

در متن این دادخواست آمده است: به دلیل خطرات مرتبط با قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا برای افرادی که به چین سفر می‌کنند یا از این کشور می‌آیند، این انجمن خواستار انجام اقداماتی برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض یک بیماری مسری است.

این انجمن که متشکل از ۱۵۰۰۰ خلبان است، همچنین خطوط هوایی آمریکا را به دلیل پرواز‌های مستمر ورودی به چین و خروجی از این کشور، به قرار دادن عمدی اعضای خود در معرض ویروس کرونا متهم کرد.

به طور میانگین تخمین زده شده است که هر ماه حدود ۵۶ پرواز بین فرودگاه بین المللی دالاس-فورت ورث و فرودگاه‌های چینی انجام می‌شود.

این خلبان‌ها همچنین در متن دادخواست خود آورده اند که به دلیل قوانین فدرال مجبور هستند پس از پرواز به چین به مدت ۳۲ ساعت در خاک این کشور بمانند و استراحت کنند.

به دنبال شیوع بیماری کرونا بسیاری از کشور‌ها هم یا پرواز‌های خود را به چین به حالت تعلیق درآوردند و یا مرز‌های خود را بستند، شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» متعلق به انگلیس پیشتر تمامی پرواز‌های مستقیم ورودی و خروجی چین را لغو کرد. از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرد در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، مسکو صدور ویزای الکترونیکی برای شهروندان چین را به حالت تعلیق درآورده است.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی (اوایل دی) در شهر ووهان چین مشاهده شد، اما به سرعت به شهر‌های دیگر چین نیز گسترش یافت. آخرین آماری که در خصوص میزان آلودگی به این ویروس منتشر شده نشان می‌دهد بیش از ۷۰۰۰ نفر تاکنون به آن آلوده شده اند و حدود ۲۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون، به غیر از چین ۱۵ کشور دیگر نیز اعلام کرده‌اند موارد ابتلا به این ویروس را در کشور خود مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار