یک نماینده آمریکایی درباره نامه دولت واشنگتن به مرزبانی‌ها برای بازجویی از شهروندان ایرانی‌تبار در زمان ورود به خاک این کشور، تحقیق می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، «پارمیلا جایاپال»، عضو مجلس نمایندگان از سیاتل، در تلاش است حکمی که به ماموران مرزی آمریکا دستور داده، مسافران ایرانی‌تبار را در بدو ورود به خاک آمریکا مورد بازجویی قرار دهند، صحت‌سنجی کند.

برخی رسانه‌های آمریکایی به نامه‌ای دست یافتد که نشان می‌دهد دولت آمریکا در دستورالعملی به ماموران امنیتی در گذرگاه‌های امنیتی این کشور در مرز با کانادا دستور داده مسافران ایرانی‌تبار و افراد مرتبط با لبنان و فلسطین را در زمان ورود به خاک این کشور بازجویی کنند.

انتشار این نامه گزارش‌های پیشین در خصوص این برخورد با ایرانیان را تایید می‌کند.

این در حالی است که پیشتر اداره گمرگ و مرزبانی آمریکا گزارش‌ها در خصوص بازداشت مسافران ایرانی‌تبار در مرز با کانادا را تکذیب کرده بود.

حالا جایاپال در تلاش است واقعی بودن این نامه را بررسی کند. این نماینده کنگره آمریکا پیشتر هم در تاریخ ۷ ژانویه در نامه‌ای از دولت دونالد ترامپ پرسیده بود که آیا اخبار در خصوص بازجویی و معطل شدن ایرانی‌تبار‌ها در مرز‌های آمریکا صحت دارد یا خیر؟

این نماینده سیاتل می‌گوید: «این نامه دقیقا با آنچه پیشتر در خصوص نوع برخورد‌ها با مسافران در مرز‌های آمریکا و کانادا توصیف کرده‌اند همخوانی دارد.»

البته دستور دولت آمریکا بازجویی تنها به ایرانیان محدود نشده است. در متن این نامه آمده است: «تمام مسافرانی که بعد از سال ۱۹۶۱ و قبل از ۲۰۰۱ که در کشور‌های ایران، لبنان و فلسطین به دنیا آمده‌اند یا ارتباطاتی با این کشور‌ها داشتند باید مورد بازرسی قرار گیرند.»

تعدادی از این شهروندان گفته‌اند که به هنگام عبور از مرز زمینی میان ایالت واشنگتن آمریکا و استان بریتیش‌کلمبیا در کانادا، از آنان درباره ابعاد تنش میان ایران و آمریکا پرس‌و‌جو شده و ماموران مرزی آن‌ها را ساعت‌ها معطل کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ديگه قانون و مقرراتي نمونده كه اينا زير پا بذارن
اصلا قانون شكني تو ذات اين آمريكايياس و عين مغولا فقط قانون وحوش رو قبول دارن نه قوانين بشري رو
آخرین اخبار