متخصص مغز و اعصاب:

ام. اس، جوانان را بیش از همه تهدید می‌کند

متخصص مغز و اعصاب گفت: افراد جوان بیشتر مستعد ابتلا به بیماری ام. اس هستند.

ام. اس، جوانان را بیش از همه تهدید می‌کندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیدا آرش، در رابطه با بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا MS، اظهار کرد: بیماری ام. اس یک بیماری اتوایمیون محسوب می‌شود که در آن سیستم ایمنی بدن علیه غلاف میلین فعالیت کرده و سبب تخریب آن می‌شود.

وی در رابطه با کارکرد غلاف میلین، افزود: غلاف میلین اعصاب را پوشانده و سبب افزایش سرعت هدایت عصبی شده و در صورت تخریب سبب کندی هدایت عصبی می‌شود و در سیر بیماری ممکن است خود عصب نیز تخریب شده و از بین برود.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماری ام. اس، بیشتر در افراد جوان مشاهده می‌شود، تصریح کرد: شیوع این بیماری در زنان بیشتر از مردان بوده و یکی از علل شایع ناتوان‌کننده جوانان بعد از تصادفات رانندگی است.

متخصص مغز و اعصاب در رابطه با علت بیماری مولتیپل اسکلروزیس (ام. اس)، گفت: تاکنون علت این بیماری مشخص نشده، ولی ریسک‌فاکتور‌هایی برای آن مطرح شده است. به‌طور مثال کمبود ویتامین D، استعمال سیگار، عفونت‌های ویروسی و جنس مونث از جمله عوامل و ریزفاکتور‌های ابتلا به ام. اس است.

آرش در رابطه با علائم بیماری ام. اس، اظهار کرد: علائم این بیماری متنوع بوده و شامل علائم حسی و عصبی مانند کاهش بینایی، اختلال تعادل، ضعف اندام‌ها و بی‌حسی بخش‌هایی از بدن است.

وی افزود: علائم بیماری مولتیپل اسکلروزیس (ام. اس) باید بیش از یک روز به طول انجامد، به معنایی دیگر دائمی بوده و در معاینات و تصویربرداری نیز مورد تایید قرار گیرد.

متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: درمان‌های متنوعی برای بیماری ام. اس وجود دارد که این درمان‌ها روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، ام اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.