امام جمعه زاهدان:

شعر و هنر باید در راستای آرمان‌های ارزشمند انسانی باشد

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: ما نسبت به اطرافمان مسوول هستیم بنابراین شعر و هنر ما باید در راستای آرمان‌های مهم و ارزشمند انسانی باشد.

شعر و هنر باید در راستای آرمان‌های ارزشمند انسانی باشدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین محامی در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ضمن تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت برگزاری این مراسم در زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای رنگین کمان زیبای قومی و مذهبی است که می‌شود از این فرصت مهم استفاده بهتری کرد.

او افزود: اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان با ویژگی‌های منحصر به فرد خود شایسته نگاه ویژه و سرمایه‌گذاری مناسب در راستای پیشرفت کشور هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی که به تعبیر امام(ره) انفجار نور بود به عنوان معجزه بزرگ در عصر ما به حساب می‌آید که شایسته نگاه ویژه هنرمندان است.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: هنر به صورت عمومی و شعر و شاعری به صورت خصوصی یک استعداد خدایی است که به بندگان خاص اعتاء شده و می‌بایست از آن در راه درست استفاده کرد.

او  افزود: هنر نمی‌تواند بدون انگیزه و هدف باشد زیرا هنر مولود انسان است و اعمال انسان از جمله هنر او تحت تاثیر تفکر و تعقل است و اعمال انسان در هنر او جلوه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: اگر انسان نتواند نسبت به جهان و پیرامون خود بی‌تاثیر باشد قطعا هنر او هم نمی‌تواند نسبت به اطراف او بی‌تفاوت باشد.

او ادامه داد: اگر انسان می بایست متعهد باشد شعر او هم که از او به برون می‌تراود همین طراوت را خواهد داشت.

انتهای پیام/.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار