رصد شبانه روزی ویروس کرونا در مرزهای کرمانشاه

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: تیم‌های بهداشتی به صورت شبانه‌روزی در مرز‌های خسروی و پرویزخان تردد‌های مرزی را رصد می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رضا منصوری رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: هم‌اکنون تیم‌های بهداشتی به صورت شبانه‌روزی در مرز‌های خسروی و پرویزخان حضور دارند و تردد‌های مرزی را در رابطه با بیماری‌های ویروسی و کرونا رصد می‌کنند.

منصوری گفت: با وجود گسترش ویروس کرونا در جهان، خوشبختانه تاکنون ابتلای به این بیماری ویروسی در کشور عراق مشاهده و گزارش نشده، از این رو مرزنشینان قصرشیرین در این رابطه نگرانی نداشته باشند.

او افزود: مرز‌ها کاملا تحت کنترل است و به صورت شبانه روزی مسافران، رانندگان و افرادی که از مرز‌ها وارد کشور می‌شوند در ابتدای ورود به مرز در قرنطینه‌های بهداشتی مرزی به لحاظ تب و بیماری‌های ویروسی بررسی و پیگیری می‌شوند.

منصوری گفت: در حال حاضر ضرورتی ندارد که مردم از ماسک استفاده کنند و استفاده از ماسک برای پرستاران و پرسنل مراکز درمانی که در حال مداوای شخص مبتلا به بیماری باشند الزامی می‌باشد.

او گفت: به شهروندان توصیه می شود برای مقابله با بیماری‌های ویروسی، بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کنند و از دست دادن و روبوسی کردن و حضور در فضا‌های بسته خودداری نمایند و دست‌های خود را مرتب با آب و صابون شستشو دهند و در صورت داشتن علایم سرماخوردگی و بیماری آنفلوآنزا در منزل مانده و استراحت کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.