انعقاد قرارداد ساخت هزار و ۲۶۳ مرکز فرهنگی و مذهبی در مناطق محروم

بنیاد برکت تاکنون قرارداد ساخت هزار و ۲۶۳ مرکز فرهنگی و مذهبی با اعتبار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در مناطق محروم کشور منعقد کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رسیدگی به امور فرهنگی همواره جزو اولویت‌های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است و بدون شک انجام این امور بدون ساخت و تأمین اماکن و زیرساخت‌های فرهنگی- مذهبی میسر نخواهد بود.

طی سال‌های گذشته بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و تاکنون قرارداد ساخت هزار و ۲۶۳ مرکز فرهنگی و مذهبی شامل مسجد، حسنیه، خانه عالم، حوزه علمیه، مصلی و دارالقرآن با اعتبار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در مناطق محروم کشور منعقد شده که هزار واحد آن‌ها به بهره برداری رسیده و یا آماده افتتاح است که نشان از عملکرد موفق بنیاد در این حوزه دارد.

موضوع عملکرد
تعداد مساجد، حسینیه‌ها، مصلی و دارالقرآن های دارای قرارداد ساخت ۱.۰۰۰ قرارداد
تعداد مساجد، حسینیه‌ها، مصلی و دارالقرآن های بهره برداری شده ۸۰۰ باب
تعداد مساجد، حسینیه‌ها،مصلی و دارالقرآن های در دست ساخت ۲۰۰ باب
حجم کل سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال


بر این اساس قرارداد ساخت هزار مسجد، حسینیه، مصلی و دارالقرآن با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در مناطق محروم فاقد مسجد منعقد شده که ۸۰۰ واحد آن به بهره برداری رسیده است.

بنیاد برکت در ادامه فعالیت‌های فرهنگی خود، هم اکنون قرارداد ساخت ۲۴۰ خانه عالم با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال را منعقد کرده است که تاکنون ۲۰۰ واحد از آن‌ها به بهره برداری رسیده یا آماده افتتاح است.

هم چنین قرارداد ساخت ۲۳ حوزه علمیه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال نیز منعقد شده است که تاکنون ۲۱ واحد از آن‌ها به بهره برداری رسیده یا آماده افتتاح است.

موضوع عملکرد
تعداد خانه های عالم دارای قرارداد ساخت ۲۴۰ قرارداد
تعداد خانه‌ی عالم بهره برداری شده ۲۰۰ باب
تعداد خانه‌ی عالم در دست ساخت ۴۰ باب
حجم کل سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال
تعداد حوزه های علمیه دارای قرارداد ساخت ۲۳ قرارداد
تعداد حوزه های علمیه بهره برداری شده ۲۱ باب
تعداد حوزه های علمیه در دست ساخت ۲ باب
حجم سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال
حجم کل سرمایه گذاری در زمینه‌ی احداث مرکز فرهنگی-مذهبی ۱.۱۲۰ میلیارد ریال

در مجموع این بنیاد تا به امروز ۱۷۱۲ مرکز فرهنگی و مذهبی شامل مسجد، حسینیه، مصلی، حوزه علمیه، خانه عالم و دارالقرآن را در ۳۲ استان کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست احداث و تکمیل دارد.

۱۷۱۲ پروژه فرهنگی و مذهبی بنیاد برکت در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته کشور را شامل ۱۲۴۱ مسجد، ۵۶ حسینیه، ۱۶ مصلی، ۲۸ حوزه علمیه، ۳۳۳ خانه عالم، ۸ دارالقرآن و تجهیز و بازسازی ۲۹ مرکز فرهنگی است.

گفتنی است؛ استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و مازندران به ترتیب دارای بیشترین سهم از پروژه‌های فرهنگی و مذهبی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار