۲ کولبر سقزی سالم پیدا شدند

فرماندار ویژه سقز از پیدا شدن ۲ کولبر سقزی گرفتار شده در کولاک شدید برف خبر داد و گفت: این افراد در صحت کامل بوده و در یک روستای مرزی مستقر شده‌اند.

۲ کولبر سقزی سالم پیدا شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کامیل کریمیان فرماندار ویژه سقز گفت: بر اساس اطلاعات محلی و خانواده افراد، این ۲ کولبر در راه برگشت به منطقه، مسیر را گم کرده بودند و به روستای هه‌لبر شهر پنجوین اقلیم کردستان عراق رفته اند و در سلامت به سر می‌برند و بزودی مقدمات برگشت آنان از سوی دستگاه‌های خدمات رسان فراهم می‌شود.

او افزود: با هماهنگی فرمانداری و مرزبانی پنج نفر از مرز سیرانبند بانه هم برای کمک، امداد رسانی و بازگرداندن آنان، به روستای هه‌لبر اقلیم کردستان عراق اعزام شده اند.

کریمیان با بیان اینکه سلامتی کولبران برای ما و مردم بسیار مهم بود و روز گذشته در این راستا نیرو‌های امدادی و مردمی برای پیدا شدن این کولبران بسیج شده بودند، اضافه کرد: تیم‌های امدادی سقز نیز برای کمک و امداد رسانی احتمالی در روستای مام سیف الدین اعزام شده اند و هم اکنون در آنجا مستقر هستند.

او تصریح کرد: برای اعزام بالگرد امدادی هلال احمر هم هماهنگی‌های لازم انجام شده است و در صورت نیاز برای جابجای این ۲ کولبر از روستای مرزی هه‌ل‌بر به مکانی امن از این بالگرد استفاده خواهیم کرد.

فرماندار ویژه سقز از تلاش‌های تیم‌های امدادی، ستاد بحران شهرستان و استان و مردم منطقه برای نجات و جست و جوی کولبران تقدیر و تشکر کرد.

۲۳ کولبر دیروز در منطقه میشیاو سرشیو گرفتار کولاک و بارش شدید برف شدند که در اولین عملیات جست و جو ۲۰ نفر از آن‌ها سالم نجات پیدا کردند و یک نفر هم بعلت سرما جان باخت و دو نفر باقی مانده هم امروز پیدا شدند و مقدمات برگشت آن‌ها از روستای (هه‌ل‌بر) اقلیم کردستان به شهرستان سقز در حال انجام است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.