گزارش/

علت مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سال ۹۷چه بود؟/ فوت بیش از ۱۵ هزار کودک زیر پنج سال

۱۵ هزار و ۶۵۱ رویداد مرگ و میر به ثبت رسیده در سال ۹۷، مربوط به کودکان کمتر از پنج سال بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس پایگاه اطلاعات جمعیت کشور،  در سال ۹۷، ۱۵ هزار و ۶۵۱ مرگ و میر به ثبت رسیده مربوط به کودکان زیر پنج سال بوده است. به بیان دیگر این آمار ۱۵.۴ درصد از کل تعداد مرگ و میر‌های ثبت شده در سال ۹۷ را تشکیل می‌دهد؛ از این آمار ثبت شده ۴۶.۸۷ درصد پسر و ۵۳.۱۲ درصد دختر زیر پنج سال بوده اند.

همچنین ۱۰ هزار و ۸۳ رویداد مرگ و میر در کودکان زیر یک سال در سال گذشته ثبت شده است که ۶۴.۴۲ درصد مرگ و میر‌های کودکان زیر پنج سال است.در مقایسه با سال گذشته سهم مرگ و میر‌های ثبت شده در کودکان زیر پنج سال حدود ۰.۶ درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید: برگزیدن نام‌های عجیب دیگر امکان پذیر نیست/ عجیب‌ترین اسامی ثبت شده در ثبت احوال


شواهد موجود نشان می‌دهد که تعداد پسران در زمان تولد از مزیت عددی بیشتری نسبت به دختران برخوردارند، ولی نوزادان پسر دوران کودکی و پس از آن به دلیل درجه بالای آسیب پذیری بیولوژیکی این جنس نسبت بیماری ها، در معرض خطر مرگ و میر بیش تری قرار دارند.

مهم‌ترین علت مرگ و میر در کودکان کمتر از یک سال به ترتیب عبارتند از بیماری‌های دوران حول تولد، ناهنجاری‌های مادرزادی و کروموزومی، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های دستگاه تنفسی و بیماری‌های انگلی و عفونی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.