مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: خانه کوچک معلولان ذهنی محلی برای آموزش مهارت‌های زندگی است.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در حاشیه مراسم افتتاح خانه کوچک معلولین ذهنی خفیف بیت العلی شهر فراهان در گفت گو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اینکه حس مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی از طریق این خانه‌ها آموزش داده می‌شود، بیان کرد: این افراد تا بعد از ایجاد اشتغال و ازدواج از طریق این خانه‌ها حمایت می‌شوند.

خانه کوچک معلولان ذهنی محلی برای آموزش مهارت‌های زندگی

امینی افزود: در این خانه‌ها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی ارائه می‌شود و وجود اینگونه این خانه‌ها سبب استقلال بخشی این افراد در جامعه می‌شود.

او تصریح کرد: کودکان در این خانه علاوه بر برخورداری از اقدامات مراقبتی با رضایت قیم از خدمات مهد‌های کودک، مدارس و مراکز روزانه توانبخشی، خدمات درمانی و توانبخشی خارج از خانه نیز بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: خانه کوچک معلولین ذهنی فراهان با کسب مجوز از بهزیستی راه اندازی شده است و در آن طبق دستورالعمل۱۰ نفر پذیرش می‌شوند و به فرزندان معلول ذهنی خفیف در رده سنی ۲ سالگی به بالا خدمات ارائه می‌شود.

او با اشاره به اینکه معلولان ذهنی عضو خانه کوچک تحت آموزش‌های متنوع در زمینه‌های رشدی و مورد نیاز قرار می‌گیرند، اضافه کرد: این خانه کوچک با هدف مشارکت در انجام امور شخصی به منظور تقویت حس مسئولیت پذیری متناسب با سن و توانمندی و امکان زندگی مستقل فرزندان راه اندازی شده است.

امینی با اشاره به اینکه حس مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی از طریق این خانه‌ها آموزش داده می‌شود، اظهارکرد: این افراد تا بعد از ایجاد اشتغال و ازدواج از طریق این خانه‌ها حمایت می‌شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.