مرغدار نمونه مهاباد در تولید مرغ سبز رکورد زد

مرغدارمهابادی با همت و باور به دانش بومی توانست عنوان مرغدار نمونه ملی را کسب کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، پیروتی، مرغدار نمونه ملی گفت: در روستا متولد شدم و تا سال‌ها در روستا زندگی کردم با مشکلات روستائیان بوِیژه اشتغال جوانان از نزدیک آشنا هستم به همین دلیل  واحد‌های مرغداری را در نزدیکی دو روستای کهریزه شیخان و دریاس احداث کردم.

او افزود: در حال حاضر دو واحد مرغداری در روستای کهریزه شیخان با ظرفیت ۷۰ هزار قطعه مرغ سبز در دوره و مرغداری دریاس با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه مرغ سبز مشغول تولید هستند.

پیروتی که چندی پیش نشان ارزشمند ملی تولید را برگردن آویخت حالا با کمک جوانان متخصص در مرغداری اش به رکورد تولید مرغ سبز در کشور رسید است.

بهرام رش، مدیرفنی مرغداری گفت: در این واحد‌ها به روزترین امکانات مورد استفاده قرار گرفته اند ازجمله هواکش‌های سقفی و تونل‌های گرما به صورت زمینی که باعث بالا بردن میزان تولید و کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی سوخت شده اند.

معروفی، مدیر تولید این واحد‌ها هم گفت: میزان تولید مرغ سبز در کشور را افزایش داده و به ۶۰ کیلوگرم درمترمربع رسانده ایم و میزان تلفات هم از میانگین کشوری کمتر شده که مجموع این عوامل سبب برتری و انتخاب مدیرعامل این مجموعه به عنوان مرغدار نمونه ملی شده است.

در این دو مرغداری به صورت مستقیم برای ۳۰ نفر اشتغالزایی شده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.