رئیس ستاد انتخابات استان یزد مطرح کرد؛

تأیید صلاحیت ۶۰ درصد کاندیدا‌ها در استان یزد/ ۷۷۲ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است

ترحمی گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد کاندیدا‌های ثبت نام شده در استان یزد تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، احمد ترحمی رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد نامزد‌های ثبت نام شده در استان یزد تأیید صلاحیت شدند، ۳۰ درصد رد صلاحیت شدند و ۱۰ درصد نیز از ادامه کار انصراف دادند.

او افزود: در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر صلاحیت ۷۷ نفر، حوزه انتخابیه اردکان ۹ نفر، حوزه انتخابیه تفت و میبد ۳۰ نفر و برای حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم ۲۹ نفر تأیید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: بر اساس آخرین نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آمار تأیید صلاحیت شدگان استان یزد به ۱۴۵ نفر رسید.

او گفت: پرونده داوطلبانی که که صلاحیت آن‌ها در شورای نگهبان تأیید نشده است و اعتراض کرده اند مجدد بررسی خواهد شد و در نهایت اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده، به طور قطعی در روز ۲۲ بهمن ماه جاری اعلام خواهد شد.

ترحمی در مورد شعب اخذ رأی نیز تصریح کرد: ۷۷۲ شعبه اخذ رأی در استان یزد پیش بینی شده که از این تعداد ۶۰۲ شعبه ثابت و ۱۷۰ شعبه سیار هستند.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار یزد از آمادگی کامل در سطح استان برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: در ۱۰ شهرستان و ۱۱ بخش، تمام عملیات مقدماتی و تمهیدات لازم بر اساس جدول زمان بندی انتخابات انجام شده است.

استان یزد با ۱۰ شهرستان، چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد و از چهار حوزه انتخابیه این استان، چهار نماینده راهی مجلس خواهند شد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.