۴۰ واحد مسکن مددجویی در شهرستان خدابنده افتتاح شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح ۴۰ واحد مسکن مددجویی در شهرستان خدابنده خبرداد.

۴۰ واحد مسکن مددجویی در  شهرستان خدابنده افتتاح شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هیچ پرونده پشت نوبت متقاضی دریافت تسهیلات ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای چند معلول در این شهرستان نداریم، افزود: برای ساخت هرواحد مسکن مددجویی ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

محمدی از افتتاح ۴۰ واحد مسکن مددجویی یک کلینیک مددکاری، یک باب مهدکودک ویک واحد اشتغالزایی مددجویی با حضور استاندار زنجان و جمعی از مسئولین درشهرستان خدابنده خبر داد و افزود: برای ساخت این ۴۰ واحد مسکن مددجویی بیش از ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و کم بهره ارائه شده است.
 
او با اشاره به اینکه نزدیک به چهار هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان خدابنده بصورت ماهانه مستمری و کمک معیشت دریافت میکنند، افزود: تعداد۵ هزار و ۷۰۰ معلول در سامانه بانک اطلاعاتی بهزیستی این شهرستان ثبت شده و بیشترین آمار معلولیت مربوط به معلولیت جسمی و حرکتی به تعداد ۲ هزار و ۷۴۳ نفراست.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد:تعداد معلولین ذهنی نهصدو ۹۴ نفر، معلولیت بینایی به تعداد هشتصدو ۲نفر، معلولیت شنوایی و گفتار به تعدادششصد و ۷۹ نفر و بیمار روانی مزمن نیز به تعداد ۴۷۸ نفر در سامانه بانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت شده است.

این مقام مسئول با اشاره به روند رو به رشد مشارکت خیرین و NGO‌ها در پیشبرد اهداف بهزیستی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۴۸ مهد کودک، ۱۰ مرکز مشاوره، ۹ مجتمع و کلینیک مددکاری، ۱۱ موسسه خیریه ۵ مرکز نگهداری که ۳ مرکز شبانه روزی و ۲ مرکز روزانه فعالیت می‌نمایند و مجوز این مراکز به افراد با تجربه، متخصص و بومی و واجد شرایط صادر شده است.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.