محمود عباس دست رد به سینه ترامپ زد

بنا به گفته مقامات فلسطینی، دولت آمریکا پیش از اعلام طرح موسوم به معامله قرن قصد گفتگو با رئیس تشکیلات خودگردان را داشته که با امتناع او مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر فلسطین در روسیه روز سه شنبه اعلام کرد دولت آمریکا چند روز پیش از رونمایی از طرح شوم معامله قرن سعی بر گفتگو با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان را داشته، اما عباس از پذیرش این پیشنهاد امتناع کرد.

«عبدالحفیظ نوفل» در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: دولت آمریکا تلاش کرد تا دو روز قبل از (اعلام معامله قرن) با ما تماس بگیرد، اما ما نپذیرفتیم. در ۲۶ ژانویه آن‌ها با ما تماس گرفتند، همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیغامی را از طریق نماینده خود ارسال کرد. او (نماینده ترامپ) با این پیغام به فلسطین آمد، اما رئیس ما (محمود عباس) از پذیرش این پیغام پیش از اعلام معامله قرن و اطلاع از محتوای آن امتناع کرد.

سفیر فلسطین افزود از زمان رونمایی معامله قرن هیچ یک از نمایندگان فلسطین با آمریکا تماسی نداشته‌اند. عبدالحفیظ نوفل تاکید کرد فلسطین تنها در صورت تامین شروط از جمله ایجاد یک کشور کاملا مستقل فلسطینی با غیرنظامی سازی موافقت خواهد کرد. عبدالحفیظ نوفل از احتمال دیدار محمود عباس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه می‌ و در حاشیه برگزاری مراسم روز پیروزی در مسکو خبر داد.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد در صورتی که دولت آمریکا پروژه معروف خود که در رسانه‌ها به معامله قرن معروف است را متوقف نکند، همکاری امنیتی فلسطین با این کشور را متوقف خواهد کرد.

 گفتنی است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه (۸ بهمن) در کنفرانسی مشترک در کاخ سفید از طرح شوم به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن رونمایی کردند. آن‌ها در این دسیسه جدید خود از فلسطینی‌ها هم خواستند تا به این توافق پایبند باشند.

ترامپ مدعی شد: «اسرائیل امروز گام بزرگی را به سمت صلح برخواهد داشت. دولت‌های منطقه دریافته‌اند که افراط گرایی دشمن مشترک همگان است.»

طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
محمود عباس همونی بود برخلاف میل ملتش با یسری اعراب خاءن نشست میذاشت علنی ومخفیانه حتی با اسرایلیا وامریکایا اونا فقط محمود عباسو قبول داشتن اونقدر کوتاه اومد تا کارشون به اینجا رسید ممالک عرب متاسقانه ترسو هستن واز آمریکا واسرایل میترسند واین ترسشونه کارشونو به اینجا کشونده مطمئن باشید امروز سر فلسطین کوتاه میان فردا کشورهای خودشونو بآید بدن اسراییل چون آمریکا همیشه پشت اسراییله صهیونیستها شعار از نیل ا فرات سرزمینهایی ماست تو سرشونه بعد فلسطین میرن سراغ اون ممالک ولی متاسفانه چرا این ممالک عرب خودشونو به خواب ونفهمی زدن که اونم نشات گرفته از ترسشونه کسیکه خودشو بخواب میزند رو نمیشه بیدار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۶:۵۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
محمود عباس تازه از خواب بیدار شده دیده اونایی که ۶۰ سال با اونا توی صلح بوده متجاوزندو خبیث
زیر پرچم کسانی دهن فرو بسته و ذلت رو پذیرفته بود که وطنشون رو از دستشون دراورده
تازه فهمیده وقتی یک وجب از خاک وطن رو بدی تا همه ی وطن رو ازت نگیرن بیخیال نمیشن
حالا چرا مثلا صداش در اومده ؟ که چی بشه ؟
اون موقع که باید مبارزه میکردی و نمیذاشتی خواب بودینو منفعل حالا چه فایده ای داره که تو مثلا جواب تلفن ترامپو بدی با ندی

این وعده ی خداست که حاکمان رو خودتون انتخاب میکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خود محمودعباس از اول عامل غربی ها و مجری خیانت بود که به 18 درصد قلسطین که از کمترین امکانات طبیعی برخورداراست راضی شده بود. نمیدانم واقعا نوه عباس افندی است یا شایعه است
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۰۰:۵۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
امید واریم محمود عباس در این آخر عمری تن به این خیانت بزرگ ندهد و برای چند روز حکومت بی خاصیت تسلیم اقدام غاصبانة اسرائیل و آمریکا نشود که او را برای همیشه در قعر جهنم معذّب سازد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
این طاهر قصیه هست،پشت پرده او دراینده نزدیک معلوم میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
دست راست محمود عباس زیر سر بعضی از ساده لوحان کشورمان !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
اینها ظاهر وباطنشون صد جوره.یاسر عرفات رو ک یادتون هست.کاشکی اینطور باشه .ولی ما پای آرمانهای امام راحل و فرمانده غیرتمند ایران هستیم و آرمان فلسطین را ب فراموشی نمی سپاریم.ما حرف مان وعملمان را روشن وبدون ترس و واهمه همان بود ک گفتیم و از راه وفکرمان عقب نمیرویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
محمود عباسم فهمیده ترامپ یه نادانه.چرا هنوز دولت نفهمیده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
خودشونم ميدونن اينو قبول كنن ملت قبول نميكنن
Netherlands
110
۱۹:۲۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
محمودعباس ودست رد به ترامپ ؟تاببینیم شب دراز است
آخرین اخبار