بنیاد ایران‌شناسی در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از راه‌اندازی شعبه بنیاد ایران‌شناسی در استان خبر داد و نسبت به انجام حمایت‌های لازم در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: بنیاد ایران‌شناسی نمایندگی استان در محل خانه جاجرمی بجنورد تشکیل می‌شود.

یزدان پناه ایجاد محیط مناسب برای مطالعه و بهره‌گیری فرهیختگان، دانش‌پژوهان و دانشجویان علاقه‌مند به مباحث ایران‌شناسی، سازمان‌دهی و هماهنگ کردن پژوهش‌های علمی به‌منظور بهره‌گیری از آن‌ها در بنیاد و به‌کارگیری روش‌های مناسب و نو در این زمینه را از اهداف راه‌اندازی این بنیاد برشمرد.

او گفت: بالا بردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم ایران از پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ ایران و تقویت حس میهن‌دوستی و آرمان‌خواهی آن‌ها و تحکیم ارکان هویت ملی از دیگر اهداف راه‌اندازی بنیاد ایران‌شناسی در سراسر کشور است.

او با بیان اینکه ، نمایندگی این بنیاد در خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود و نشست‌های آن برگزار شده است، عنوان کرد: حمایت‌های لازم برای تشکیل این بنیاد از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.