آغاز فرآیند تکمیل ثبت نام مسکن ملی از امروز

متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی می‌توانند از امروز چهارشنبه (۱۶ بهمن ماه) با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

امروز، تکمیل فرآیند ثبت نام مسکن ملی

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، متقاضیان مرحله اول پروژه اقدام ملی مسکن که روز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه با دریافت پیامکی  واجد شرایط دریافت مسکن ملی شناخته شدند، می‌توانند از چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir مدارک خود را تکمیل و ثبت‌نام خود را در این سامانه نهایی کنند.


بیشتر بخوانید: زمان تکمیل ثبت نام واجدین شرایط مسکن‌ ملی اعلام شد


بر اساس اطلاعیه منتشر شده افراد واجد شرایط با ورود به سامانه tem.mrud.ir ضمن تطبیق مدارک و بررسی شرط چهارم که شامل پنج سال سابقه سکونت در محل مورد تقاضای مسکن است، می‌توانند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

گفتنی است، امکان اعتراض برای حذف شدگان نیز وجود دارد. این دسته از متقاضیان باید اول اسفند به سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کرده و دلایل رد تقاضای خود را مشاهده کنند.

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفته است: چنانچه به هر دلیلی اشتباهی رخ داده باشد مانند افرادی که برای مسکن مهر ثبت‌نام کرده و فرم ج آنها قرمز شده در حالی که هیچ واحدی به آنها تخصیص نیافته، تقاضایشان ثبت و رسیدگی‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

اردبیل، خوزستان و سیستان و بلوچستان دارای بیشترین متقاضی

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: در ثبت‌نام مرحله اول، استان‌های اردبیل با ۶۶ درصد، خوزستان با ۶۴ درصد و استان‌های سیستان‌وبلوچستان و کرمان مشترکا با ۶۲ درصد بیشترین متقاضیان واجد شرایط را به خود اختصاص دادند.

محمودزاده با اشاره به اینکه استان‌های سمنان با ۳۵ درصد، خراسان جنوبی با ۳۹ درصد، و استان مرکزی با ۴۱ درصد کمترین آمار متقاضی واجد شرایط را در مرحله اول ثبت نام به خود اختصاص دادند، افزود: در استان تهران ۴۶.۵ درصد واجد شرایط شناخته شده و ۵۳.۵ درصد جزو حذف شدگان بودند.

بررسی سابقه سکونت پنج ساله متقاضیان

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، یکی از بررسی‌ها برای استان‌ها باقیمانده است که شامل سابقه پنج سال سکونت در محلی است که متقاضیان ثبت نام کرده‌اند که این مورد باید بررسی شود.

محمودزاده افزود: پیش‌بینی می‌شود با بررسی آن شرط نیز، ریزش‌هایی در متقاضیان غیرقطعی مرحله اول رخ دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که پالایش مرحله اول مربوط به آمارهایی است که شامل سبز بودن فرم ج، عدم مالکیت و استفاده نکردن از تسهیلات بانکی است، توضیح داد: ۱۴ بهمن به تمامی واجدان شرایط در مرحله اول ثبت‌نام پیامک ارسال شد. از ۱۶ بهمن، متقاضیانی که پیامک دریافت کرده‌اند باید به سایت مراجعه کنند. در سایت جدول زمانبندی حضور متقاضیان و آدرسی که باید برای تکمیل و تطبیق مدارک به آن مکان، مراجعه کنند درج شده است.

او با تأکید بر اینکه سعی شده تا مراجعه مردم و مراحل ثبت‌نام به دقت انجام شود، گفت: در سامانه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن زمان حضور در نمایندگی‌ها و یا ادارات کل، بر اساس حروف الفبا، زمانبندی شده است.

محمودزاده ادامه داد: آن دسته از متقاضیانی که در شهرهای کوچک و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند به نمایندگی‌ها و یا ادارات کل بنیاد مسکن که آدرس و زمان آن قید شده است مراجعه می‌کنند. همچنین آن دسته از متقاضیانی که در شهرهای بزرگتر هستند یا به ادارات کل و یا نمایندگی‌هایی که بنیاد مسکن معرفی می‌کند، مراجعه خواهند کرد. در شهرهای جدید نیز متقاضیان به نمایندگی شرکت‌های عمران شهرهای جدید مراجعه می‌کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، متقاضیان در نمایندگی‌های تعیین شده، تشکیل پرونده داده و بر اساس شرایطی که در سایت اعلام شده اصل مدارک و با اسکن ارایه شده مطابقت داده می‌شود. در صورتی که همه مدارک تکمیل و مطابقت داشته باشد و تعهد محضری که باید بدهند آماده باشد پرونده تکمیل و متقاضیان برای تشکیل پرونده به بانک معرفی می‌شوند.

آورده اولیه متقاضیان ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است

او تأکید کرد: متقاضیان باید در این مرحله ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه داشته باشند. آورده‌های اولیه متقاضیان در حسابی به نام خودشان باز می‌شود و بعد از آن نیز متقاضیان به پروژه‌ها معرفی خواهند شد. بر اساس قراردادی که بین سازنده و متقاضی بسته می‌شود جدولی ابلاغ می‌شود که مشخص می‌کند، متقاضیان باید در چه مراحلی چه میزان آورده دیگر علاوه بر تسهیلات بانکی به حساب خود واریز کنند.

گفتنی است، وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است که بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و آیین‌نامه مربوطه به آن، شرایط و مشخصات واجدان شرایط بدین شرح اعلام شده است:

شرط اول این است که متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از تاریخ اول فرودین ۸۴ باشند. همچنین از تاریخ ۲۲ بهمن ۵۷ از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) باید سبز باشد.

از دیگر شرایط ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن این است که متقاضی متاهل و یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست نیز مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن باشند.

همچنین، متقاضی باید حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشد. بر اساس توافقات انجام شده در شهر‌های جدید نیز سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا شهر مادر ملاک عمل است.

نداشتن منع قانونی همچون چک برگشتی برای دریافت تسهیلات بانکی، تسهیلات معوقه و توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت، مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله شرایط تکمیل ثبت نام و پذیرش در این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم زاده
۱۸:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام لطفا شرایط ثبت نام رو سخت نکنید.من ۳۱ سالمه،سرپرست خانواده هستم میخواستم ثبت نام کنم ولی توی شرایط ثبت نام نوشته بود زنان سرپرست حداقل باید ۳۵ سال داشته باشند،ممنون
Iran (Islamic Republic of)
آیت
۲۱:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
چرامرودشت استان فارس روبازنکردیدواسه ثبت نام؟؟؟حتماماایرانی نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
رحمت اله سعیدی
۱۵:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
امید است رئزی باشد که از اجاره نشبنی نحات پیدا کنیم و هر ایرانی یک سرپناه داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۰۷:۵۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
از 17 بهمن برا ی تکمیل هر چی تو سایت میریم جواب نمیده چکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام.
منم تا رفتم تو سامانه.سریع پر شد.بابا اینا خونه به کسی نمیدن میخوان یه پولی جمع کنن خودتونو خسته نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
چقد نرم افزار مزخفی بابت ثبت تاریخ تولدکلافه شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
این چه سایتی که همیشه مشکل دارد
Iran (Islamic Republic of)
محمد آقابیگی
۱۴:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
خوب
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جمشیدوند
۱۹:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
ساکن اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
على
۱۲:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
ما مجردها آدم نيستم چرا ما را ثبت نام نمكنيد
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۲۰:۵۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خیلی جالبه؟ زده فرم ج شما قرمز است؟ رفتم راه و شهرسازی استان گفتن سابقه نداری؟!!!!!
این چه جور وزارت خونه ایه که خبر نداره کدوم فلک زده ای سابقه قطعی داره یا نداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۰:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
پیام برای تکمیل مدارک رسید ولی هیچ جایی برای ارائه مدارک نبود الان هم پیامک رسیده که مهلت تموم شده حالا باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۰:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
پیام برای تکمیل مدارک رسید ولی هیچ جایی برای ارائه مدارک نبود الان هم پیامک رسیده که مهلت تموم شده حالا باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم زین العابدینی سلمانی
۰۹:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
از شما سپاسگزارم
چند سوال دارم
1من پیامک دریافت کردم ولی نتونستم ثبت نام اولیه را انجام بدم
2این مبلغ اولیه را بحساب چه کسی واریز میکنیم
چه ضمانتی وجود دارد
3چند سال زمان میبرد تحویل بگیریم و ضمانت تحویل با کیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۲۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
سلام....یعنی چی قرار بود اول اسفند دلیل قرمز بودن فرم ج رو بگن ن اینکه دوباره فقط بگن فرم ج قرمز میباشد...دلیلشو بگید دلیل.
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۴:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
یعنی چی؟ هربار یه چیزی میگن و اصلا برای مردم ارزشی قائل نیستن. چرا این همه ما رو اذیت می کنید. صحیح نیست. هر بار یه وعده میدن اصلا پیگیری نمیشه! قبل از انتخابات مسکن ملی مطرح میشه و تا بعد انتخابات کشش میدن. . جالبه به تازگی هرچی اعتراض هم میزنیم چه واسه عیدی و چه معیشتی و مسکن اصلا رسانه هم رسیدگی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی پناه دلاوری نژاد
۲۱:۴۵ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
پس ما که چهل سال مستاجر در این شهر ودراین شهریم جز ایران نیستیم ایا؟شرایطی ایجاد میکنید که برای سرمایه داران یاخودتون خوبه
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۸:۱۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
من از شیراز هستم .وفاقد مسکن اینجا ساعت اولیه ثبت نام سایت پر بود بعد از پالایش هم پسته بود مستاجرفرهنگی هستم .اینجا سایت ثبت نام همیشه بسته است چی کار باید کنم حق من ضایع می شود
Iran (Islamic Republic of)
مریم کرمی
۱۴:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
مامستاجریم و وضع خوبی نداریم اماسایتم باز نیست برای ثبت نام ما باید چکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین تنها
۱۳:۱۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
من پیامک برام اومده ولی سایت بسته هست بایدچکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر توللی سعدی
۱۹:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام و عرض ادب.
پیامک نه برای خودم نه برای پدرم و نه برای برادرم نیامده که هیچکدام از ما نه تا کنون منزل ویا وام مسکن تا کنون نگرفته ایم و مستاجر هم هستیم که واقعا در شرایط بدی داریم زندگیمون رو میچرخونیم اگر لطف کنید ما هم جزء مشمولان قرار دهید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ایمان ملاپور
۱۹:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
باسلام.بنده هم مستاجرم.بخدا صب تا شب کار میکنم .عاشق مملکتم هستم.اما بخدا هر چی در میارم میدم اجاره خونه
Iran (Islamic Republic of)
ج
۱۱:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام من پیامک واسه اومده ولی چرااذیت میکنید من کارمندوبیمه نیستم یه کارگرهستم حق ماهست یانیس ازاول میگفتید کسآنی که کارگرهستن بهشان خونه تعلق نمیگیر حالاما پیامک اومد بهونه میارید که بچه مدرسه یا یابیمه ازکجا بیابریم هنوز شش سال ازدواج کردم ازکجا بیارم جواب ماراببری خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
واقعا که دل بخواه خودشون مردم رو رد کردن و خونه بده هم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
اصلا فرصتی برای ثبت نام وجود نداشت تا وارد شدیم وقت تمام شد لطفا مجدد وقتی برای ثبت نام در نظر بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
با سلام ببخشید کسی اطلاع نداره مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی در اراک و تاریخی هست
Iran (Islamic Republic of)
Bakhteyar bagerpoorb
۲۳:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
ما بیست وپنج وسال است اجاره نشین هستیم امانتونستیم یه خونه بخربم حتی وام مسکن هم نتونستیم بخریم ماباید چیکارکنییم خواهش میکنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
میگم خوزستان کی اعلام میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام چطوری پیامک برای ثبت نام مسکن ملی میاد باید چه‌کارکرد کجابایدمراجعه کرد ،لطفایک نفرراهنمایی کنه ،من زن سرپرست خانوارم ومستاجرهستم
Iran (Islamic Republic of)
سیمین
۱۴:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اول باید ثبت نام میکردید در سامانه مسکن ملی بعد از اعتبارسنجی یک اس ام اس میاد براتون .. البته اگه شرایطتتون اوکی باشه که در این مرحله مدارک رو به سازمان مربوطه میبرین الان دیگه نمیتونین چون مهلتش تمومش شده وسایت بسته هست ...دراسفند دوباره سایت را برای ثبت نام باز میکنن بایدتاریخ وزمان ومهلتش را چک کنین
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
یعنی چی؟ ما مراجعه کردیم گفتند سایت بسته است. باید مدارکو اسکن کنید تا 28 بهمن سایت باز بشه بعد بارگیری کنید. حتی خودشون اسکن رو انجام دادن و پول گرفتن. اما هنوز سایت باز نشده!!!!! چرا رسانه ها پیگیری نمی کنند چی شده پس؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی‌
۰۲:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
بخدا قسم ما نه وامی تاحالا گرفتیم. نه خونه ای داریم نه زمینی داریم. نه هیچ بدهی. نه پولی توی حساب . هیچ هیچ

ولی زده فرم ج همسر شما قرمز‌ است !

باز خودم رو میزدن آدم هزار‌ گمان و فکر میکرد.

همسرم که حتی‌از خونه به زور میرن بیرون !



اونم با مستاجری.

واقعا جالبه : فرم ج همسر شما قرمز‌ است !
Iran (Islamic Republic of)
مجید بیگی
۰۰:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
من چه جوری ثبت نام کنم ای مردم ای اقایون ای خانمها هوار هوار هوار به ولای علی دیگه بریدم از بس کرایه خانه دادم من وقتی شنیدم ثبت نام تمام شده شما را به جان بچه هاتون مسئولین این صدای مرا به گوش مسئول این مسکن ملی برسان
پدربزرگم مستاجر بوده پدرم الان هم مستاجره من هم مستاجرم 36 سالمه متاهل و یه دختر بزرگ دارم به پیغمبر یه نیسان دارم نه شب خواب دارم نه روز
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۰:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
من کجا می‌تونم اعتراض کنم
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۲۲:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام از خبرنگارای yjc خواهش میکنم برن از وزیر مسکن و شهرسازی و مسئولین مربوطه سوال کنن دلیل اینکه افراد زیادی فرم ج انها قرمز اعلام شده بپرسن چیه ،من تمام شرایط رو دارم و همچنین امروز رفتم از مسکن و شهرسازی سنندج سوال کردم
و استعلام فرم ج بنده و خانمم سبز بوده ولی تو سامانه قرمز اعلام شده
مشکل از کجاست ، ایا بعد از زمان اعتراضی که تعیین کردن این مشکل برطرف میشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
محمد سرلک
۲۲:۱۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
خیلی بهتره که آدم یک خانه داشته باشد مستاجر نباشد که سر سال یا کرایه زیاد میشود یا پول پیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام من تا به حال نه خونه داشتم نه وام گرفتم حتی یبار هم بنیاد مسکن نرفتم زده فرم ج شما قرمز لطفا بگید من باید کجا برم و به کی اعتراض کنم حداقل بدونم فرم ج چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سامانه طرح ملی مسکن که همون قبلیه،زمان ثبت نام ،شما کجا نتیجه نیومدن پیام رو می بینید؟ گفتن اونا که زمین دارن می تونن برای ساخت ثبت نام کنند از اون ور یکی از شرایط نداشتن زمینه؟این چه جوریاست ما که نفهمیدیم دوستان اگه کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سامانه طرح ملی مسکن که همون قبلیه،زمان ثبت نام ،شما کجا نتیجه نیومدن پیام رو می بینید؟ گفتن اونا که زمین دارن می تونن برای ساخت ثبت نام کنند از اون ور یکی از شرایط نداشتن زمینه؟این چه جوریاست ما که نفهمیدیم دوستان اگه کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه ممنون
Netherlands
سیدحسن
۱۷:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
دولت و مجلس به جای این طرح ها که سر و تهش معلوم نیست. طرح مالیات برخونه های اضافی و خالی رو که دلالان بر اون موج سواری می کنند رو تصویب کنه . اونموقع ببینید قیمت مسکن چقدر پایین میاد . تو کشور ۳میلیون خونه خالی داریم اگه نماینگان همین مجلس خیانت نمی کردند و به طرح مالیات برمسکن رای میدادند . الان قیمت اینقدر بالا نمی رفت . مردم عزیز به کسی رای بدید که به درد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
فقط نوشتن فرم قرمزهست حداقل بخودشون یه زحمت میدادن دلیلشم بنویسن بدونیم چرا؟ شایدم ترسیدن حکایت یارانه معیشتی باکلی حرفای خنده دارموجبات شادی وخنده وفراهم کنن واقعا ملت وسرکارگذاشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام چیشد مسکن ملی فقط واسه کارمند دولت شد پس ماچیکار کنیم ماکه عمرمان باید بااجاره بگذرونیم قول که دادید شرایطش فقط واسه خودتون گذاشتید.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام مثله پراید ..
کچ بری میخندن راست میری میگرین...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
من الان حدود پانزده سال مستأجر هستم نه مرحله اول نه مرحله دوم بهم اصلا پیامک نیومد چجوریه یعنی از ما بدبخت بیچاره هم هست تو رو خدا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام خوبی معمنون که به فکرمردم هستید من خانمی هستم سرپرست میتونم ثبت نام کنم ایا همان قیمت یاارزونتر
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۴:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام من۱۰ساله ازدواج کردم و داری یک فرزندو۱۰ساله مستاجرهستیم وتاهمین الان هیچ سندملک و زمینی به نامون نخورده وحتی از هیچ تهسیلات بانکی بابت خلنه دارشدن استفاده نکردیم و درعین ناباوری برام پیامک مسکن ملی نیومد واقعاچرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
منه کارگر با دوتا بچه برجی دو تومن کرایه خونه . 40میلیون از کجا بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۲:۱۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
به خدا به پیر به پیغمبر نه خونه دارم نه تسهیلات دولتی.ولی نوشته فرم ج شما قرمز.باورم نمیشه اگه راست گفته باشند حتما یه نفر دیگه از مدارک شناسایی من سواستفاده کرده.الان به همه مشکوکم.حتی خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
باسلام اگه كسي اين پول اوليه رونداشته باشه يعني 30تا40ميليونو بايدچيكاركرد
Iran (Islamic Republic of)
وی یی
۱۱:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
با سلام. من فرم جیم رو قرمز اعلام کردن ولی امروز از اداره راه و شهرسازی استعلام گرفتم گفتن سبزه!!!!

باید چکار کنم؟؟؟؟

اگه اعتراض بزنم و بازم به همون دلیلی که اشتباها قرمز اعلام کردن. قرمز اعلام کنن که. سهمیه کلا از دستم رفته...

باشگاه خبرنگاران محترم. خواهشا راهنمایی کنید چکار کنیم تا دیر نشده،،،،،

کسی اطلاع داره چکار کنم؟؟؟؟!

؟؟
؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
بدون بررسی وپایش فرم ج رو قرمز اعلام کردند ،تا بری دنبالش وفرم سبز شه چند ماه زمان میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
انتخابات نزدیکه ففقط تا انتخابات می خواهند هر روز شعار بدن مسکن میدیم وقتی دوباره رای آوردن همه چی یادشان بره . مردم عزیز خواهشا کسی رو انتخاب کنید که انقلابی باشه دلسوز باشه به فکر مردم باشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد عرب عامری
۱۱:۰۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
دلیل عدم امکان تکمیل مدارک برای تايید شدگان در سایت چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
چقدر دقیق چقدر به روزه این سیستم آمارمون...خانم من سالهاست مرحوم شده زده فرم ج همسر شما قرمز میباشد.علی تبارک الله
Germany
بهزاد
۰۹:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام:افرادی که واجدشرایط هستن ونتونستن ثبت نام کنن بعدگفته بودن اونایی که حذف میشن ازسامانه برای مسکن جاخالی شدبقیه که جاموندن میتونن ثبت نام کنن قراربودش۱۵بهمن باشه پس چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام .چرا ما که حتی فرم ج هم که رفتیم راه و شهر سازی میگه سبزه ..دلیل نیومدن پیامک .نوشته فرم قرمز...هیچ ملکی هم نداریم .ده ساله مستاجریم..هیچ سنواتی هم نگرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۱۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
ما که این قد.ر پول داشتیم که اول پرداخت کنیم خونه می خریدم
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۰۸:۱۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام مسکن ملی هم مال آدمهای پولدار است ما که تا حالا هیچ گونه زمین یا خونه ای دریافت نکرده ام و سن ۳۹ سال دارم و مستاجر هستم و همه شرایط را دارم ولی پیامی دریافت نکرده ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من مسکن ملی ثبت نام کردم ولی پیامک نیامده آقای وزیر مسکن بگو اگر ما خانه داریم خودمان خبر نداریم شما میدانید بگید بریم پس بگیریم و دیگه مستاجر توانیم و هیچ وامی هم نگرفتم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی خدادادی
۲۲:۲۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
برای من توسامانه امده اطلاعیه سیزدهم ک من تقاضام ثبت شده و ۱۶ برم تو سامانه واسه مدارک..الان میرم تو پروفایل متقاضی کد رهگیری میدم مینویسه ک من فرم ج قرمز هستش...اخه منکه تاحالا ن خونه داشتم ن زمین و۵ساله مستجرم چجوری فرم ج قرمزه اخه....باشگاه خبرنگاران تو حداقل بداد این مردم برس صداشونو برسون توروخدا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام فکر کنم چشم بسته فرم ج همه را قرمز اعلام کردن از مسئولین ذی ربط خواهشمند است کمی حوصله به خرج بدهید تا حق کسی ضایع نشه بازدید میدانی کنید ببینید این قرمز بودن فرم مذکور به حق است یا؟؟؟ الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
لطفا شهر رو توی پروفایل هر نفر وارد کنن. چرا اینقدر اطلاعاتشون ناقص هست
United States of America
صلاح فاتحی
۲۲:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من 10سال کرانشینم ولی پیامک نیامده
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۲۱:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
اون از یارانه معیشتی که به ثروتمنداش دادن ما حذف شدیم الکی. اینم ازمسکن ملی که یه تخم مرغ شانسی هم به اسم ما نیست اونوقت نوشته شما ملک به اسمتون ثبت شده. خیلی جالبه ملک داریم و تو خونه اجاره ای زندگی میکنیم. واقعا دلیل اینکه مردم رو سرگردان میکنید و به مسخره میگیرید چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم دبی
۲۰:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من ثبت نام انجام دادم کد پیگیری و کد اشتراک اطلاعات هم دارم ولی وقتی میخوام استعلام بگیرم مشخصات وقتی وارد میکنم میگه که برای مشخصات ثبت نامی صورت نگرفته است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۲۰:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
چرا قم جز استانهای بالای ۱۰۰هزار نفر جمعیت نیست؟
France
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام...بله درسته سایت باز نبود بعد که ساعت 12 شبکه خبر گفت تو سایت زدن چطور تکمیل پرونده کنن رفتیم سایت دیدیم تا ساعت14 وقت هست به اداره راه مراجعه کنیم با کلی مدارک و اسکن که وقت هم نبود آماده بشه تا2 ساعت،،،اونایی که فرم ج قرمز زدن باید از اول مهر تو سایت اعتراض بدن دلیلش بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
باشگاه خبر نگاران جوان اگر میخواهد لطفی در حق مردم کند .رندوم پیگیر ی کند که چرا فرم افراد قرمز هست.خود ثبت نام در شیراز یک مسئله که ظرف مدت 10 دقیقه ظرفیت تکمیل شد و الان قرمز بودن ناحق فرم ج یک مسئله جدا
Iran (Islamic Republic of)
Ehsan
۱۹:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
جا داره یه تبریک به مرکز آمار کشور بدم و بگم خدا قوت پهلوون
اگه مرکز آمار کشور این همه دقیق باشه باید فاتحه آمار کشور رو بخونیم..
یارانه و معیشتی به کسانی تعلق گرفت که نیازمند نبودن و برعکس
اینم از مسکن
بنده نه خونه دارم و نه استفاده کردم از بند ج
و به من تعلق نگرفته
روز به روز جون های مملکت رو نامید میکنن
ای کاش ...................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
۳۰تومان بابت ثبت نام ازملت گرفتین هیچ پیامکی نفرستادین.
Iran (Islamic Republic of)
دا
۱۸:۳۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
به خدا نه در طول زندگیم نه تسهیلات مسکن گرفته ام نه ملکی دارم بزرگترین وامی که گرفتم ۶ میلیون وام ازدواج بوده. و به خدا قسم تمامی شرایط شرح داده شده برای دریافت مسکن از این طرح را دارم. ولی با این حال به خاطر قرمز بودن بند ج من حذف شده ام. چطور پالایش شده که من با شرایط بالا نمیتونم برای اولین بار هم شده خانه دار شوم. چرا؟؟
آقای وزیر پاسخگو باشید نمیشود که به راحتی بگید اشتباه شده مگه تمامی زیر و بم یک نفر با کد ملیش نمیتونید در بیارید چرا این اشتباهات رخ داده. اگر توانایی تحویل ۱۰۰۰۰واحد را ندارید از همان اول اعلام کنید ۱۰۰۰واحد چرا به دروغ امید الکی به ۱۰۰۰۰ واجد شرایط و ثبت نام کرده میدهید و بدون دلیل ۹۰ درصد رو حذف میکنید و در نهایت چند روز یا چند ماه یا چند سال بعد به دروغ خواهید گفت که ۱۰۰۰۰ واحد به نیازمندان داده اید.
اگر جواب قانع کنند به تمامی حذف شده ها ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
مایی که آورده نداریم چی
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام . در ليست استان ها چرا اسمي از استان گيلان نيست؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد بلندی
۱۸:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
امروز ۱۶ بهمن جهت ثبت نام اقدام کردیم ولی کلا سایت بسته بود و امکان ثبت نام نیست ممنون میشوم زمان را تمدید کنید
Iran (Islamic Republic of)
تقیان
۱۸:۰۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
قیمت تمام شده چقدر است
چقدر وام دارد
تحویل چند ساله است
ایا هر چند وقت یکبار باید پول هم پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
یعنی ما وسع مالی نداریم هیچ وقت نباید خانه دار بشویم؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۶:۲۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام
واقعا موندم مسکن وشهرسازی چه جوری پایشی کرده واسم اس ام اس نیومده رفتم رو سایت وارد پروفایل بشم دلیلشو بدونم پیام میده فرم ج همسر شما قرمز است در صورتیکه مستاجریم و هیچ گونه تسهیلات مسکنی هم استفاده نکردیم علت قرمز بودن فرم ج رو هم توضیح ندادن مسولین مسکن و شهرسازی لطفا پاسخگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من الان تو سایت زدم ببینم چرا به من تعلق نگرفته زده فرم ج همسر متقاضی قرمز می باشد.به خدا ما الان 15 ساله داریم زندگی میکنیم.تا حالا چیزی از دولت نگرفتیم.اگه خونه داشتم مگه دیوانه هستم بیام ثبت نام کنم .واقعا متاسفم.حالا از کجا بدونم از چه چیزی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من زدم در سامانه مكان و زمان مراجعه زده براي ماه بعد ! لطفا سريع پاسخ بدهيد چون سامانه امروز فقط بازه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۲۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام دوستان....من نیاز مالی دارم... ...تازه از سرکار تعدیل نیرو شدم....متاهل هستم.....انشالله هیشکی مث من نشه...ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
از صبح هر چی زدم میگه فعلا برای هیچ شهری فعال نیست لطفا توضیح دهید
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۵:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
اکثر افرادی که حذف کردند به خاطر فرم ج بوده
بنده خودم امروز به اداره کل راه و شهرسازی شهر خودم مراجعه کردم و وضعیت فرم ج سبز بود ولی تو سایت مسکن ملی نوشته قرمزه
واقعا خسته نباشن با این بررسی هاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من فقط برای مسکن مهر ثبت نام کردم.
ولی فقط ثبت نام کردم و دیگه بیخیال شدم.
حالا به خاطر همون فرم ج من قرمز شده

باید چی کار کنم کسی میدونه؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۴:۲۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
ی مشت مزخرفات تحویل ملت میدن..من کاملا واجد شرایط بودم و هستم اما پیامکی نیومده.اینم ی دروغ مثله همیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من و همسرم هر دو برای وام خانه اولیها ثبت نام کردیم ولی با گذشت یکسال و گران شدن خانه از این وام استفاده نکردیم و پولمون در بانک مسکن مونده . از بانک مسکن برامون پیام اومد که میتونید مسکن ملی ثبت نام کنید . من هم ثبت نام کردم .حالا که پیگیری کردم چرا برام پیامک نیومده علتش قرمز بودن فرم جیم همسرمه . یعنی چی ؟؟؟؟؟ اگه میتونستیم با وام خانه اولیها خونه بخریم که خریده بودیم . لطفا راهنمایی کنید سردرگم شدم به کجا مراجعه کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
اسرافیلملای‌بالستانی
۱۴:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من‌تو‌دنیا‌هچی‌ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام
من وارد مرحله ثبت نام شدم می نویسه هیچ شهری موجود نیست. این یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق گلشن
۱۲:۴۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سایت باز نمیشه و اینکه در pdf اصلا مازندران وجود نداره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
واقعا این طرح هم مثل بقیه کارهای دولت ضعیف و بی برنامگی احساس میشه
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
طرحی که باعث ارزانی مسکن نشه بدرد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۱۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام
قسمت ورود به پروفایل متقاضی غیر فعال هست؟
کی فعال میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من نه خونه دارم نه ماشین یه وام سه میلیون تومنم دارم سال به سال تمدید میکنم و سودشو میدم چون پولی نمیمونه تسویه اش کنم منو حذف کردن .
با این پالایشتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من‌همه‌شرایط‌رو دارم ولی پیامک دریافت نکردم
Iran (Islamic Republic of)
رضا‌اقایی
۱۲:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من‌همه‌شرایط‌رودارم.ولی‌پیامک‌نیومده.واقعا‌که‌خوب‌پالایش‌میکنن.دستشون‌درد‌نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
چرا برای ما که شرایط را داریم پیامک نفرستادن ؟ آقای وزیر راه و شهرسازی پس عدالت کجاست؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
عدالت؟
Iran (Islamic Republic of)
پرشین
۱۲:۰۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
پنج ساله تهران مستاجرم اما مدرک ندارم ،قولنامه اجاره نامه که هرسال ندارم چطوری باید ثابت کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
مدرسه بچه فکر.کنم بتونی ثابت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
مسئولان پیگیری کنند سایت قابل دسترس نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سایت تکمیل ثبت نام باز نمیشه
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
کامپیوترت باز نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۴۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام " دو نفر از دوستان من شرایط ثبت نام رو داشتند . و جالب هست که میگفتند : با وجود اینکه هیج چیز قطعی نشده ولی دلالان و واسطه ها فعالیتشان زودتر از مسولین شروع کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خواهشا صدای مارو به گوش مسئولین برسانید...این فرم ج اکثر افراد رو که قرمز اعلام کردن اشتباه بوده واستعلام درستی نکردن دوباره رسیدگی کنن تا حقی ناحق نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خواهشا صدای مارو به گوش مسئولین برسانید...این فرم ج اکثر افراد رو که قرمز اعلام کردن اشتباه بوده واستعلام درستی نکردن دوباره رسیدگی کنن تا حقی ناحق نشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن مرادی
۱۱:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
درخواست خرید مسکن ملی
۱۲
آخرین اخبار