افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور در سال‌های پس از انقلاب اسلامی

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده است.

افزایش چشمگیر ظرفیت نیروگاهی تجدیدپذیر کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر ۱۲۰ نیروگاه تجدیدپذیر در مقیاس مگاواتی به ظرفیت ۸۰۰ مگاوات به بهره‌برداری رسیده که ۵۲ مگاوات نیز از آن بهره‌وری انرژی حاصل شده است، علاوه بر این ۳۶۲ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک هم در دست احداث است.

از مجموع نیروگاه‌های احداث شده، ۵۵ نیروگاه از نوع خورشیدی به ظرفیت بیش از ۳۶۰ مگاوات، ۱۹ نیروگاه بادی به ظرفیت بیش از ۳۰۰ مگاوات بوده و مابقی نیروگاه برق‌آبی کوچک، زیست‌توده و بازیافت تلفات حرارتی است.


بیشتر بخوانید: روشنایی معابر پایتخت استاندارد است/مردم خاموشی‌های سطح شهر را اطلاع دهند


براساس این گزارش، ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از ۶ مگاوات بوده که این رقم در ابتدای دولت یازدهم به ۱۶۵ مگاوات رسید.

مجموع ظرفیت این بخش در ابتدای دولت دوازدهم ۳۴۱ مگاوات بود که در دی‌ماه سال ۹۷ به ۷۳۶ مگاوات و در بهمن‌ماه امسال به ۸۰۰ مگاوات رسیده است.

ظرفیت موجود در این بخش در زمان حاضر در قیاس با سال نخست دولت دوازدهم نشان از رشد نزدیک به ۲.۵ برابری و در مقایسه با سال نخست دولت یازدهم حکایت از افزایش بیش از ۵۰۰ درصدی این ظرفیت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار