مدیرعامل منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

پشت پرده پروژه پرورش میگو در غار نمکی/ ژئوپارک را از یونسکو خارج نمی‌کنیم

مومنی گفت: پروژه پرورش میگو در محدوده غار نمکی جزیره قشم در حال انجام است ولی اجازه نمی‌دهیم که انجام این پروژه ژئوپارک قشم را از یونسکو خارج کند.

خبرنگار: کباری/پشت پرده پروژه پرورش میگو در غار نمکی/ ژئوپارک را از یونسکو خارج نمی‌کنیمبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل منطقه آزاد قشم در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه محدودیت‌های بین‌المللی برای ژئوپارک قشم وجود دارد، گفت: اراضی جهت ساخت پروژه پرورش میگو در محدودیت غار نمکی وجود دارد که همین موضوع باعث وارد شدن آسیب به غار نمکی که در یونسکو ثبت جهانی شده وارد شده است.

او افزود: این زمین‌ها جهت اداره جهاد کشاورزی استان هرمزگان واگذار شده و ما در جریان این پروژه نبوده‌ایم هرچند که پیش از آن چندین بار تذکر داده‌ایم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: اجازه هیچگونه ساخت و سازی خارج از ضوابط بین‌المللی در این منطقه داده نشده و پروژه پرورش میگو متوقف می‌شود.

مؤمنی گفت: اجازه نمی‌دهیم که کارت زرد دوم به ژئوپارک داده شود و از یونسکو خارج شود.

او با اشاره به اینکه پروژه پل خلیج فارس تا کنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: هزینه ساخت پل خلیج فارس تا کنون ۲۱۰ میلیارد تومان بوده و به دلیل آنکه به عنوان پروژه اولویت‌دار به شمار نمی‌رود سرعت ساخت آن کاهش یافته است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم یادآور شد: در سال ۹۶، ۴۸۰ میلیون یورو برای این پروژه پیش‌بینی شده بود و دولت سهم خود را در این پروژه پرداخت کرده است.

مؤمنی یادآور شد: پروژه پل خلیج فارس به دلیل محدودیت منابع متوقف است و به دلیل آنکه جزو پروژه‌های ملی به شمار نمی‌رود، از اولویت خارج شده و ما در حال رایزنی برای جذب سرمایه گذار جدید در این پروژه هستیم.

او افزود: پروژه پل خلیج فارس شامل ۳ بخش است که برای احداث پل خلیج فارس، خطوط ارتباطی به پروژه راه‌آهن و بزرگراه از بندرعباس به سرزمین اصلی و از بندر کاوه به پل مرتبط می‌شود و بخش سوم هم شامل توسعه بندر کاوه است.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: پروژه پل خلیج فارس یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در جزیره قشم در دستور کار قرار گرفته و در حال جذب سرمایه گذار و تأمین منابع اعتباری برای اجرای آن هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار