وزیر صمت مطرح کرد؛

تکمیل خودروهای کف پارکینگ کاری جهادی بود/ قول خودروسازان برای صفر کردن معوقات تا خرداد ماه ۹۹

رحمانی ضمن تشکر از حمایت های وزیر دفاع گفت: تکمیل خودروهای کف پارکینگ کاری جهادی بود و قطعه‌سازان نیز مجدانه پای کار بودند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی، وزیر صمت در نشستی که با  حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مدیرعامل ایران خودرو که در محل ایران خودرو  برگزار شد، بیان کرد: در این ایام از امام راحل(ره) و شهدای عزیزمان یاد می‌کنیم و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.


بیشتر بخوانید: آمادگی وزارت دفاع برای حمایت از تولید کنندگان/ حوزه خودرو می‌تواند عزت کشور باشد 


او گفت: از همه همکارانم در گروه ایران خودرو، کارگران، مهندسان و مدیران این خانواده که به‌ویژه در یک سال گذشته و ماه‌های اخیر همت کرده‌اند، تشکر دارم. تولید در ایران خودرو با تدبیر و ایثار مدیران و کارگران به ۲ هزار دستگاه روزانه رسید و ان شاالله این رقم هم حفظ شود و هم افزایش یابد.

رحمانی افزود: در گذشته برخی مشکلات به سبب نوسانات تولید و افت تولید بوجود آمده بود که حفظ این رقم تولید مهم است. تکمیل خودروهای کف پارکینگ کاری جهادی بود، از حمایت های امیر سرتیپ حاتمی و وزارت دفاع تشکر دارم، قطعه سازان نیز مجدانه پای کار بودند.

وزیر صمت با تأکید بر اهمیت اصلاح رابطه قطعه‌ساز با خودروسازان، گفت: داخلی‌سازی انجام شده، بیشتر از میزان اعلام شده در میزها است، گزارش داخلی سازی حتما سبب خشنودی رهبری خواهد شد.

او گفت: تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در حوزه‌های مختلف در چارچوب میزها داخلی‌سازی شده است، اما آمار داخلی‌سازی توسط مردم و شرکت‌ها بیشتر از این رقم است. این یک‌ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کاهش ارزبری داخلی‌سازی، بر اساس استانداردهای جهانی حداقل ۱۰۰ هزار فرصت شغلی باید بوجود آورده باشد.

رحمانی گفت: کاهش تعهدات دو خودروساز را در برنامه کاری ویژه داشتیم، حدود یک میلیون نفر از مردم پیش خرید داشتند، همت شد و تعهدات به جاهای خوبی رسید و خودروسازان قول داده‌اند که معوقات را تا خرداد ماه ۹۹ صفر خواهند کرد.

وزیر صمت تاکید کرد: با مدیران ارشد وزارتخانه عهد بسته ایم که به جز کار اصلی خود کار دیگری را انجام ندهند و وقت خود را بر روی کار در وزارتخانه بگذارند. وزارت دفاع در تولید و داخلی سازی رقیب بخش خصوصی نیست.

او بیان کرد: در حوزه تنظیم بازار و ثبات قیمت ها و عرضه و فروش خودرو، برنامه داریم.با قطعه سازان قرارداد دراز مدت باید بسته شود. واگذاری ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد، شرکتها باید واگذار شود تا هزینه های مالی کاهش یابد و به سمت کارهای بزرگ برویم.

رحمانی با اشاره به فعالیت‌هایی که روی روی پلتفرم‌های مشترک انجام شده است گفت: به جای افزایش قیمت باید بهره وری بالا برود، با حذف شرکتهای چند لایه قیمت تمام شده کاهش پیدا کند.

وزیر صمت بیان کرد: ایران خودرو بدنه فعال و مدیریت خوبی دارد، با رونمایی از خودروهای جدید و تحویل به موقع خودرو ها به مشتریان، رضایتمندی مردم نیز به دست می‌آید. مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که صنعت خودرو صنعتی پیشران است، به آینده بسیار امیدوارم.

او تاکید کرد: مردم نباید احساس کنند که در فروش، رانت یا تبعیضی قائل هستیم، اگر مورد مستندی بود، نمایندگی که اخلال ایجاد کند را لغو امتیاز می کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
تحویل خودروهای معوق اولش شد آخر مهر بعد گفتند آذر ، وبعد از شد اسفند حالاهم میگن آخر خرداد99 ای خدا ...قسم بنامت کسی نیست به درد این مردم برسه .خدایا خودت یه کاری بکن .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
تا مردم نتوانند یه خودرو با کیفیت و با قیمت خوب و راحت تهیه کنند حرافهاتون غیر قابل باور هست .
آخرین اخبار