در یک شرکت دانش بنیان؛

روزانه ۲۰۰ هزار ماسک نانو تولید می‌شود

رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان از تولید روزانه ۲۰۰ هزار ماسک نانو در کشور خبر داد.

رضا فریدی مجیدی رئیس هئیت مدیره یک شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ما از ۱۲ سال پیش شروع به تولید ماسک های نانو و تولید  الیاف صنعتی  نانویی کرده ایم، ماسک‌های نانو، یک لایه نانو فیبر دارند و لایه وسطی ماسک‌ از عبور گرد و غبار جلوگیری می کنند و دو لایه بیرونی مسئول حفاظت از لایه وسط هستند.

فریدی مجیدی گفت: ما در حال حاضر از کشورهایی همچون آلمان، دانمارک، هلند، کانادا، قزاقستان، روسیه، پاکستان، ترکیه و چین تقاضا داریم، البته تولید هم شرایط خودش را دارد و ما نمی‌توانیم تیراژ را بالا ببریم.

او گفت: دستگاه‌های صنعتی تولید ماسک چند سال پیش به کره جنوبی فروخته شد و اخیرا به شدت تقاضا بالا رفته است مخصوصا برای N۹۵، چون ویروس‌ها ابعادشان در حد زیر میکرون است.


بیشتر بخوانید: ماسک مقابله با ویروس «کرونا» تامین است


فریدی مجیدی بیان کرد: در داخل کشور برای ماسک‌های نانو  حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار عدد در روز تولید داریم و دو خط تولید دیگر با کمک ستاد نانو راه اندازی کردیم، بسته به شرایط ممکن است تولید را در  دو یا سه هفته آینده به ۲۰۰ هزار عدد در روز برسانیم.

او گفت: در چند روز گذشته، وزارت بهداشت نامه‌ای به گمرک ارسال کرده و جلوی صادرات ماسک را گرفته است، اما  رایزنی کرده‌ایم تا بتوانیم تأمین داخل را انجام دهیم و سپس بتوانیم صادرات را انجام دهیم همچنین قبل از این ابلاغیه بخشی از ماسک های تولیدی را به کشور‌های چین و مالزی صادر می‌کردیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ماسک نانو ، فیلتر هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.