معاون استاندارسیستان و بلوچستان :

اطلاع‌رسانی برای مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان انجام شود

زینی وند بر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم برای مقابله با ویروس کرونا متناسب با شرایط و فرهنگ مردم این استان تاکید کرد.

اطلاع‌رسانی برای مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان انجام شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی زینی وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور چین و مشاهده این بیماری در چند کشور دیگر، دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان نسبت به آگاه سازی مردم برای مقابله با این ویروس به طور جدی اقدام کنند.

او  گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان با چاپ بروشورهایی متناسب با فرهنگ و شرایط منطقه مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: آگاه سازی مردم باید به گونه‌ای باشد که موجب تشویش اذهان عمومی و حساسیت بی‌جا برای مردم ایجاد نشود.

او  بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان همه گیری و اپیدمی این ویروس نسبت به موارد مشابه دیگر بسیار بالاتر است لذا با توجه به داشتن مرز و مراودات ۲ سوی مرز کنترل‌های بهداشتی در معابر مرزی با دقت ویژه انجام شود.

زینی وند همچنین با اشاره به جریان سیل در جنوب سیستان و بلوچستان و پیامدهای آن گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مرتبط از جمله آب و فاضلاب باید دقت و توجه ویژه برای جلوگیری از معضلات احتمالی پسا سیل را داشته باشند زیرا به دلیل نوع خاک منطقه و ایجاد هوتک ها احتمال بروز بیماریهای مرتبط وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره آب و فاضلاب نیز جدیت لازم را برای ارائه آب آشامیدنی بهداشتی سالم به مردم منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/ع/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار