رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران بیان کرد؛

بیش از ۶۲۹ تن شیر خام از دهلران به مرکز استان و سایر استان‌ها صادر شده است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران گفت:از ابتدای سال جاری بیش از ۶۲۹ تن شیر خام به مرکز استان و سایر استان‌ها صادر شده است.

بیش از ۶۲۹ تن شیر خام از دهلران به مرکز استان و سایر استان‌ها صادر شده است

ایوب دارابی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت: شهرستان دهلران دارای ۲ ایستگاه جمع آوری شیر می‌باشد که به طور میانگین از ابتدای سال جاری بیش از ۶۲۹ تن شیر خام را به مرکز استان و سایر استان‌ها صادر شده است.

او با اشاره به اهمیت شیر در زمره پراهمیت‌ترین فراورده‌های خام دامی اظهار داشت: تمامی ایستگاه‌های جمع آوری شیر در شهرستان دهلران تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار دارند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران افزود: این نظارت‌ها شامل بازرسی بهداشتی از ایستگاه‌ها و تجهیزات مربوط به جمع آوری، نگهداری و نیز خودرو‌های ویژه حمل شیر خام است.

او با اشاره به سلامت شیر‌های جمع آوری شده در ایستگاه‌های جمع آوری شیر گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان دهلران به صورت منظم با اخذ نمونه شیر در ایستگاه‌ها و ارسال آن به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ایلام با هدف انجام آزمایش‌های لازم از عدم وجود هر گونه آلودگی یا افزودنی غیر مجاز اطمینان حاصل می‌نمایند و در صورت مشاهده موارد تخلف اقدام به برخورد لازم با واحد‌های متخلف می‌کنند.

دارابی در پایان به شهروندان توصیه کرد جهت حفظ سلامت خود و اعضای خانواده حتی الامکان از شیر و فراورده‌های لبنی پاستوریزه استفاده نمایند و در صورت استفاده از شیر غیر پاستوریزه حتما قبل از هرگونه مصرف و فراوری آن را بجوشانند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.