مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف

دو هزار مرکز افق تا سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود

معممی‌مقدم گفت: دو هزار مرکز افق تا سال ۱۴۰۰ در راستای استفاده از ظرفیت بقاع و موقوفات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌اندازی می‌شود.

دو هزار مرکز افق تا سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معممی‌مقدم صبح پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگاران خراسان‌جنوبی  گفت: در آستانه ماه محرم طرح شمیم حسینی را برگزار کردیم که در قالب این طرح در ۲۰۱ بقعه در ۳۱ استان کشور اکرام و اطعام عزاداران حسینی انجام شد.

او افزود: همچنین در طرح خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان نیازمند سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و به تعداد سه هزار دانش‌آموز بسته تحصیلی و لوازم‌التحریر اعطا کردیم.

هزینه ۶ میلیاردی در طرح مهر تندرستی

معممی‌مقدم با بیان اینکه در طرح مهر تندرستی و کمک به بیماران نیازمند نیز هزار و ۷۱ موقوفه مرتبط با این نیت وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۷۷۰ بقعه متبرکه درآمدزایی داشته و ۷۳ هزار نفر با هزینه ۶.۵ میلیاردی از این موضوع بهره‌مند شدند.

او در زمینه طرح اعزام زائر به حرم حسینی و رضوی گفت: در سال ۹۸ از ۹۰۰ موقوفه مرتبط با اعزام زائر به عتبات ۵۵۸ موقوفه دارای‌درآمد بوده‌اند که ۴۴۳ زائر به این سفر معنوی اعزام شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف اظهار کرد: در مورد اعزام زائر به حرم رضوی از ۶۱۶ موقوفه مرتبط حدود ۱۱۱ موقوفه درآمدزایی داشته‌اند که از این محل ۷۲۳ زائر اولی به حرم مقدس رضوی اعزام شدند.

آزادی ۵۰۲ زندانی غیرعمد از محل نیات تا ۲۲ بهمن

معممی‌مقدم بیان‌کرد: در مورد آزادی زندانیان غیرعمد نیز در مرحله اول ۳۲۰ زندانی غیرعمد از محل موقوفات مرتبط آزاد و در مرحله دوم نیز تا ۲۲ بهمن ماه ۵۰۲ زندانی جرایم غیرعمد دیگر نیز آزاد می‌شوند.

او ادامه‌داد: در طرح دست‌های مهربانی و کمک به ایتام و نیازمندان نیز ۶۷۰ موقوفه مرتبط با این نیت وجود دارد که ۴۰۰ موقوفه درآمد داشته و در سال گذشته ۲۶ هزار و ۷۵۳ نفر از فقراء و ۱۳ هزار ۹۳۷ نفر از ایتام تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های اوقاف امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سیل ابتدای سال در پنج استان کشور ۱۵ میلیارد تومان هزینه زندگی و ۷۹۰ پرس غذا بین سیل‌زدگان توزیع شد، افزود: در سیل سیستان و بلوچستان نیز ۶۰۰ تن مواد غذایی به ارزش سه میلیارد تومان بین سیل‌زدگان توزیع شد.

راه‌اندازی ۲۰۰ مرکز افق در سال جاری صورت گرفت

معممی‌مقدم با بیان اینکه در سال جاری ۲۰۰ مرکز افق راه‌اندازی شده است، گفت: تا پایان سال ۹۹ تعداد ۵۰۰ مرکز افق و تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزار مرکز افق در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید راه‌اندازی شود.

او یادآور شد: در سال ۹۹ نیز ۳۲۰ میلیارد تومان پول از طریق مراکز افق برای اجرای امینانه نیات واقفان هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد اجرای نیات واقفان افزایش داشته است، گفت: کار تولید ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی در بقاع متبرکه شروع شده که یک کار ارزشمند است.

معممی‌مقدم با بیان اینکه وقف در کرمانشاه با نیت ادامه راه مکتب شهید سلیمانی داشته‌ایم، یادآور شد: کار ساخت هزار مدرسه وقفی با تفاهم با آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۰ را نیز پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار