بیش از ۵۳ درصد خون در بیمارستانها برای خانم‌ها مصرف می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: ۵۰ درصد جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل داده است و بیش از ۵۳ درصد خون در بیمارستانها برای خانم‌ها مصرف می‌شود.

 اهدا خون به  گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: به دلایل مختلف کشورهای دیگر بیش از ۵۰ درصد اهدا کننده‌های خون بانوان هستند و به طور حتم خونی که از بانوان گرفته می‌شود از درجه سلامت بالاتری قرار دارداهدا کنندگان خون در زنان کرمانشاهی حدود ۶ درصد است اما این آمار در برخی از استان‌ها به ۹ درصد رسیده است.

صالحی فر  بیان کرد: ۵۰ درصد جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل داده است و بیش از ۵۳ درصد خون در بیمارستانها برای خانم‌ها مصرف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زنان جامعه نباید از کم‌خونی هراس داشته باشند، گفت: قبل از اهدای خون تست کم خونی گرفته می‌شود و در صورت کم خون بودن از اهدای خون آنها جلوگیری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه طی ۱۰ ماه گذشته سال حدود ۴۵ هزار نفر به سازمان انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۱ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند طی این مدت ۱۵۰۰ نفر پلاسما و ۱۱۰۰ نفر پلاکت را به صورت مستقیم به بیماران اهدا کردند.

صالحی فر با بیان اینکه پلاکت برای بیماران سرطانی و برای کودکان بسیار ارزشمند است، ادامه داد: هر واحد پلاکتی که اهداکنندگان انجام می‌دهند، ارزش درمانی حدود ۶ واحد پلاکت معمولی را دارد.

او گفت: نیاز به خون همیشگی است و سرما و گرما نمی‌شناسد و در ایام سرد سال مقداری از مراجعه به مراکز انتقال خون کمتر می‌شود در صورتی که در ایام سرد سال مصرف خون در جامعه بالاتر می‌رود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.